Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Araç Dinamiği | ME 630 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. lastiklerin dönüş özellikleri hakkında bilgi sahibidir |
2. bisiklet modelini kullanarak yol araçlarının hareketini analiz edebilir |
3. direksiyon ve fren sistemleri hakkında bilgi sahibidir |
4. pasif ve aktif suspansiyon sistemlerini tasarlayabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Araç sürüş medelleri. Araç koordinat sistemleri. Lastik temel bilgileri, lastik-yol etkileşimi. Lastik dönüş kuvvetleri. Direksiyon sistemleri. Fren sistemleri. Bisiklet modeli kullanarak araç hareketinin incelenmesi. Pasif ve aktif suspansiyonlar. Suspansiyon parametrelerinin optimizasyonu.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Taşıt dinamiğine giriş |
2 | Şase/gövde özellikleri, koordinat sistemi, temel kavramlar |
3 | Lastik, lastik yol etkileşimi |
4 | Lastik dönüş kuvvet özellikleri |
5 | Araç düzlemsel hareket modeli |
6 | Ideal direksiyon, hidrolik direksiyon, dört tekerlek direksiyon |
7 | Fren sistemi, disk ve kampanalı fren |
8 | Ara sınav |
9 | Bisiklet modeli, araçların düzlemsel hareketi |
10 | Bisiklet modelinin genelleştirilmesi |
11 | Suspansiyon, araç modelleri |
12 | Suspansiyon sistemleri tasarımı, yol yüzey pürüzlüğü |
13 | Suspansiyon parametrelerinin optimizasyonu |
14 | Aktif suspansiyon |
|
Kaynaklar: |
T. Gillespie, Fundamentals of Vehicle Dynamics, SAE, 1992.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders ve ödevler. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 4 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 2 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 2 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 0 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |