Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Uzaysal ve Analitik Dinamik | ME 624 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. rotasyon matrisini, Euler açılarını ve göreceli hız ve ivme ilişkilerini bilir |
2. bir katı cismin uzaysal kinematiğini modelleyip analiz edebilir |
3. Newton-Euler denklemlerini kullanarak katı cisimlerden oluşan bir sistemi modelleyip analiz edebilir |
4. analitik dinamik yöntemleri ile katı cisimlerden oluşan bir sistemi modelleyip analiz edebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Uzaysal (üç boyutlu) kinematik. Rotasyon matrisi. Rotasyonun açı-eksen tarifi. Göreceli hız ve ivme. Newton-Euler denklemleri. Atalet tensörü. Rijit cisim uzaysal dinamiği. Jiroskopik etkiler. Virtüel iş yöntemi. Hamilton prensibi. Lagrange denklemleri. Holonomik olmayan kısıtlar. Kısıtlı sistemler için Lagrange denklemleri.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Düzlemsel kinematik gözden geçirme |
2 | Uzaysal kinematik-rotasyon matrisleri |
3 | Uzaysal kinematik-Euler açıları |
4 | Uzaysal kinematik-göreceli açısal hız ve ivme ilişkileri |
5 | Uzaysal kinematik-göreceli hız ve ivme ilişkileri |
6 | Newton dinamiği gözden geçirme |
7 | Atalet tensörü |
8 | Newton-Euler denklemleri |
9 | Katı cisimlerden oluşan sistemlerin uzaysal dinamik denklemleri |
10 | Jiroskop ve başka örnekler |
11 | Analytical Dynamics-Genelleştirilmiş koordinatlar ve kuvvetler |
12 | Analytical Dynamics-Virtüel iş prensibi |
13 | Analytical Dynamics-Lagrange denklemleri |
14 | Analytical Dynamics-Kısıtları olan sistemler |
|
Kaynaklar: |
Ders notları |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders ve ödevler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Aktiviteler | 4 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 2 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 2 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 1 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 1 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |