Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sıkıştırılabilir Akış | ME 618 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sıkıştırılabilir akışların temel özellikleri hakkında bilgi. |
2. Sıkıştırılabilir akışların temel denklemlerini türetebilmesi yetisi. |
3. Basit sıkıştırılabilir akışlar için temel denklemleri çözebilme ve sonuçlarını yorumlayabilme yetisi. |
4. Seçilmiş sıkıştırılabilir akışların analizi için uygun metotları formüle edebilme ve çözebilme yetisi. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Sıkıştırılabilir akışa giriş, dalga yayınımı, bir boyutlu zamana bağlı olmayan izentropik akış, süpersonik akışlarda tersinmezlik, sabit kesitli kanallarda sürtünmeli akış, Fanno akışı, sabit kesitli kanallarda ısı transferli akış, Rayleigh akışı, sıkıştırılabilir akış alanı görselleştirilmesi, sıkıştırılabilir akış ölçümleri, rüzgar tünelleri |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sıkıştırılabilir akışlar ile ilgili tanımlar ve temel özellikler. |
2 | Sıkıştırılabilir akışların denklemleri. |
3 | Bir boyutlu zamana bağlı olmayan izentropik akış |
4 | Bir boyutlu zamandan bağımsız tersinir akış. |
5 | Normal şok dalgaları. |
6 | Normal şok dalgaları. |
7 | Eğik şok dalgaları ve yasımaları. |
8 | Eğik şok dalgaları ve yasımaları. |
9 | Sabit kesitli kanallarda sürtünmeli akış (Fanno akışı). |
10 | Sabit kesitli kanallarda ısı transferli akış (Rayleigh akışı). |
11 | Sıkıştırılabilir akışların görüntülenmesi. |
12 | Sıkıştırılabilir akış ölçümü. |
13 | Rüzgar tünelleri. |
14 | Rüzgar tünelleri. |
|
Kaynaklar: |
Anderson, Modern compressible flow, 3e McGraw Hill Education, 2012 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Rathakrishnan E., Gas Dynamics, PHI Learning, 2014
Yahya S. M., Fundamentals of Compressible Flow with Aircraft and Rocket Propulsion, New Age
International Publishers, 2003
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %35 |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 1 | %10 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 4 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 3 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 3 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 0 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 3 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |