Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Viskoz Akış | ME 616 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Akışkanların ve akışların temel özellikleri ile akışkan akışlarıyla ilgili temel yasa ve prensipler hakkında bilgi. |
2. Viskoz akışlar için temel denklemleri diferansiyel biçimde türetebilme yetisi. |
3. Basit viskoz akış problemleri için temel denklemleri çözme ve sonuçları yorumlama yeteneği. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Giriş, akışkan özellikleri; Temel denklemler: süreklilik, momentum ve enerji denklemleri; Euler denklemi. Tam çözümler: Stokes problemleri, Couette akışı, Poiseuille ve Sürünme (Creeping) akışları, viskoz durma (stagnation) akışları. Sınır tabaka teorisi; akış ayrılması, tam çözüm, integral yöntemler; Von Karman momentum integral denklemi ve Thwaites yöntemi. Türbülanslı akış: Reynolds ortalaması, türbülanslı akışlar için temel denklemler. Sayısal yöntemlere giriş. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tanımlar, viskoz akış, viskoz olmayan akış. |
2 | Kütlenin korunumu, Newton'un ikinci kanunu ve thermodinamiğin birinci kanunu. |
3 | Bünye denklemleri, lamine akışlar için temel denklemler ve sınır şartları. |
4 | Analitik Çözümlemeler: Poiseuille ve Couette Akışı |
5 | Creeping akışı |
6 | Benzerlik teoremi ve viskoz durma akışları. |
7 | Sınır tabakası teoremi: Akış ayrılması, sınır tabaka denklemlerinin türetilmesi. |
8 | Düz levha üzerinde sısnır tabaka akışın analitik (Blasius) çözümü. |
9 | Sınır tabaka akışlar için integral method: Von Karman integral equation and Thwaite Metodu |
10 | İntegral metodun laminar sınır tabaka akışlara uygulanması. |
11 | İntegral metodun türbülanaslı sınır tabaka akışlara uygulanması. |
12 | Türbülanslı akış: Türbülanslı akışlara için Reynolds ortalama temel denklemler. |
13 | Temel türbülans modelleri. |
14 | Hesaplamalı akışkanlar dinamiğine giriş. |
|
Kaynaklar: |
White, F. Viscous Fluid Flow. McGraw-Hill, 1991. ISBN:0-07-069712-4. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Batchelor, G. K. An Introduction to Fluid Dynamics. Cambridge University Press, 2000. ISBN:0-521-66396-2.
Cebeci, T., and P. Bradshaw. Momentum Transfer in Boundary Layers. McGraw-Hill, 1977. ISBN:0-07-010300-3. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat ders verme ödev uygulamaları. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 4 | %15 |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 3 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 2 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 2 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |