Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimaride Rasyonel ve İrrasyonel Dönemler | ARCH 514 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Sosyal Bilimler sözlüğünde sanat , gerçeği güzel tasarımlarla yansıtan özel bir toplumsal bilinç ve insan devinimi biçimidir. Bu derste sanatın temel kavramlarını mimarlık aracılığı ile tartışılmaya çalışılşılacak, belirli dönemlerde belirli biçimler ile genelleştirebileceğimiz ve stil denilen kavramın toplumsal yapı ile olan bağlarını araştırılıcaktır. Derste, sanat, stil, biçim, fonksiyon, toplum görüşü,rasyonalizm, romantizm, irrasyonel, klasik, barok, batı kültürü ... gibi kavramlara değinilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sanat nedir, Mimarlık bir sanat mıdır? |
2 | Stil neye diyoruz, farklı dönemler, farklı stiller |
3 | Rasyonel ve İrrasyonel Dönemler |
4 | Optimisim, Pesimism, Monism, Dualism |
5 | Pluralizm |
6 | Felsefede Romantik |
7 | Felsefede Usçuluk |
8 | Barok ve Duyumsallık |
9 | Rasyonalist Akımın Mimari Karşılıkları |
10 | Romantik Akımın Mimari Karşılıkları |
11 | Tarih Boyunce Rasyonel ve İrrasyonel Mimarlık Anlayışları |
12 | 20. yüzyıl toplumsal değişimler ve mimarlığa etkisi |
13 | 21. yüzyıl toplumsal değişimler ve mimarlığa etkisi |
|
Kaynaklar: |
Wölfflin, Heinrich, Principles of Art History, Dover Publications, 1932
Watson, P., Ideas: A History from Fire to Freud, London: Phoenix. 2006
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Erwin Panofsky, Meaning in the Visual Arts, The University of Chigago Press, 1955
Wölfflin, Heinrich, Classic Art. An Introduction to the Italian Renaissance, Phaidon Press, 1952
Vesely, D. Architecture in the Age of Divided Representation: the Question of Creativity in the shadow of Production. The MIT Press. 2004
Tatarkiewicz, W. History of Aesthetics (Vol. 1). London, New York: Continuum International Publishing Group. 2005
Tafuri, M Theories and History of Architecture. New York: Harper & Row Publishers. 1980 Picon, A. Digital Culture in Architecture. Basel, 2010
Mallgrave, H. F. Architectural Theory Vol I: An Anthology from Vitruvius to 1870. Malden: Blackwell Publishing. 2006
Kruft, H.-W. A History of Architectural Theory from Vitruvius to the Present. Princeton: Princeton Architectural Press. 1994
Cohen, M. A. Introduction: Two Kinds of Proportion. Architectural Histories. 2014
Cevizci.A. Felsefe Tarihi. Say yayınları. 2012
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Okumalar üzerine sınıf içi tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi | 4 |
2 | Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi | 2 |
3 | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması | 0 |
4 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması | 0 |
5 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması | 0 |
6 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek | 0 |
7 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak | 2 |
8 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek | 0 |
9 | Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak | 0 |
10 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek | 3 |
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek | 0 |
12 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek | 0 |
13 | Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek | 0 |
14 | Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek | 0 |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | 0 |
16 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek | 0 |