Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kısa Öykü Çalışmaları | ELL 561 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kısa öykü türü hakkında kapsamlı bilgi sahibi olurlar. |
2. Kısa öykülerin nasıl analiz edileceğini öğrenirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, sözlü gelenek ve klasik dönemin anekdotlarından, ortaçağ öyküleri ile onyedi ve onsekizinci yüzyıldaki gotik öykülere ve bir tür olarak ondokuzuncu yüzyılda biçimlenişinden günümüze kadar kısa öykünün kökeni ve tarihini inceler. Ders çok eleştirilen belli öykü veya kitaplara (örneğin, Hoffman’ın masalları, Gilman’ın “The Yellow Wallpaper,” Poe’nun “The Purloined Letter,” Kafka, Borges, Barthelme, Barth, Marquez, Lispector ya da Mishima’nın kısa öyküleri); ya da ulusal geleneklerden seçilmiş eserlere odaklanır.
Dersin amacı öğrencilerin yorum ve yakın okuma yetilerini geliştirmek olduğu için derste, türün teknik özelliklerinin dışında Patea, May, Jarrell, Lohafer, Ferguson, Wright, Rohrberger, Gerlach, Reid, Sieberd gibi bir çok eleştirmenin bakış açısına da odaklanılır ve farklı kuramlara (biçimcilik, yapısalcılık, Marksizm ve sosyal kuramlar feminizm, psikanaliz, yapıbozumculuk, vs.) değinilir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak Kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Bir tür olarak kısa öyküye giriş |
2 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
3 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Vize |
9 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
12 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
13 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Wendy Martin The Art of the Short Story
Ann Charters The Story and Its Writer: An Introduction to Short Fiction
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
Öğrencilerin dönem boyunca derslerin % 70 ine katılması gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
Ödev | 2 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 2 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 1 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 3 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 4 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 1 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 1 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 2 |