PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çağdaş Kültür İncelemeleriELL 555593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Edebi sanatsal ve başka kültürel metinler hakkında bilgi sahibi olurlar.
2. Çeşitli kültürel eserler ve bunların metinsel formları üzerine çeşitli eleştirel bakış açıları geliştirirler.
3. Seçili metinler üzerine eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, küreselleşme ve teknolojideki hızlı gelişmeler bağlamında bir dizi çağdaş sorunu akademik ortamlarda tartışıldığı şekilde ve yerel, bölgesel ve uluslararası yazılı, görsel ve dijital medyada yer aldığı şekliyle inceler. Ders, kurumsal inanç ve düşünce sistemlerinin olanak ve sınırlılıklarını tartışma ve bu konularda aydın, mantıklı bakış açıları geliştirme üzerine - özellikle de bunlar edebi, görsel ve diğer türde metinlerin odak noktasını oluşturdukları için - yoğunlaşır. Ders malzemesi (eleştirel makaleler, çevrimiçi metinler ve web günlüklerini içeren medya raporları, filmler vb.) her dönem yeni konular ortaya çıktıkça farklılık gösterir. Yine de, genel olarak okumalar ve tartışmalar, iklim değişimi ve çevre sorunları; insan hakları ve protesto hareketleri; savaş, sınırlar ve vatandaşlık; yer değiştirme, göç, mülteciler ve kimlikleri; uluslararası hukuk, terörizm ve milliyetçilik; yönetimsellik ve sosyal yapılar; haber ve sosyal medyanın kullanımları ve etkileri; ideolojiler, inanç sistemleri ve sansür; bilim; tıp ve sağlık; gelişen teknolojiler ve etik sorunlar gibi çok çeşitli güncel konularda olacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kültürel çalışmalardaki temel konulara giriş
2Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (akademik, basılı, görsel ve dijital)
3Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (akademik, basılı, görsel ve dijital)
4Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (akademik, basılı, görsel ve dijital)
5Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
6Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
7Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
8Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
9Vize
10Kültür ve kültürler arası bağlamlarda seçilmiş konuların tartışılması
11Kültür ve kültürler arası bağlamlarda seçilmiş konuların tartışılması
12Kültür ve kültürler arası bağlamlarda seçilmiş konuların tartışılması
13Kültür ve kültürler arası bağlamlarda seçilmiş konuların tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%50
Proje1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor