Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Polisiye Roman | ELL 566 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu tür üzerine iyi bilgi sahibi olurlar. |
2. Türü standart edebiyatla bağlantılı olarak tartışabilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, detektif romanı, polisiye seriler ve psikolojik gerilim içeren polisiye romanları karakter, merak oluşturma ve öykü yapısı, türün edebi değeri ve diğer edebi türlerle ilişkileri gibi kuramsal özelliklerini göz önünde bulundurarak inceler. Konular on dokuzuncu yüzyıl metinlerinden yirminci yüzyıl postmodern romana ve son gelişmelere; radyo ve televizyon dizilerine ve filmlere kadar çeşitlilik gösterir.
Dersin odak noktası, İngiliz (Collins, Doyle, Chesterton, Christie, Sayers, Alllingham, Marsh, Creasey, Rankin, McCall Smith, Rendell vb.); Amerikan (Poe, Gardner, Chandler, Hammett, Leonard, Nabokov, Auster, Highsmith, Leon, Paretsk vb.); ya da Fransız (Leroux, Gaborieux, Aveline, Lemaitre, Grangé, Aubert, Vargas); Belçika (Simenon); İsviçre (Dürrenmatt); İspanya (Zafón, Montalbán); İtalya (Eco); İsveç (Larsson, Sjöwall, Wahlöö); Türkiye (Safa, Ümit, Serbes, ve Pamuk) gibi çeşitli ülke yazarlarının yapıtları olabilir.
Ders aynı zamanda Barthes, Caillois, Hartman, Holquist, John T. Irwin, Lacan, Merivale, Most, ve Susan Elizabeth Sweeney gibi kuramcıların tür hakkında yazdıklarını da ele alacaktır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Gizem ve polisiye kurgunun özelliklerine giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Vize |
9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
12 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
13 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Gary Warren Niebuhr Make Mine a Mystery: A Reader’s Guide to Mystery and Detective Fiction
Rebecca Martin Crime and Detective Fiction (Critical Insights)
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler
Öğrencilerin derslerin yüzde 70 ine katılması beklenir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 2 |
3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 1 |
4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 2 |
5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 3 |
6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 2 |
7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 3 |