Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Şiir Çalışmaları | ELL 560 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 20. Yüzyıldaki farklı şiir akımlarının tarihi ve kültürel bağlamlarını inceleyip çözümleyebilmek. |
2. Bir şiirdeki temel şiirsel araçları belirleyip çözümleyebilmek. |
3. Seçili şiirler üzerine yaratıcı eleştirel incelemeler yazabilmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, farklı dönem ve kültürlerdeki şiirlerin biçim ve türlerini inceler. Ders, şiirde kullanılan söz sanatları (eğretileme, sembol, kinaye, tezat, hiciv vb.); sesletim teknikleri (aliterasyon, asonans, ses uyumu, uyak, vezin); anlatıcı; ve çeşitli şiir biçimleri (sone, lirik şiir, anlatı şiiri, dramatik monolog, vb.) gibi konuları ele alır. Ayrıca bu ders, geçtiğimiz yüzyılda gelişen (görsel ve sesli şiir gibi) yeni deneysel biçim ve türlerin geleneksel şiir yapılarını nasıl sorguladığını da inceleyecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Söz sanatlarının tartışılması |
3 | Söz sanatlarının tartışılması |
4 | Söz sanatlarının tartışılması |
5 | Seçilmiş şiirlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilmiş şiirlerin analizi ve tartışılması |
7 | Ara Sınav |
8 | Seçilmiş şiirlerin analizi ve tartışılması |
9 | Seçilmiş şiirlerin analizi ve tartışılması |
10 | Seçilmiş şiirlerin analizi ve tartışılması |
11 | Seçilmiş şiirlerin analizi ve tartışılması |
12 | Seçilmiş şiirlerin analizi ve tartışılması |
13 | Seçilmiş şiirlerin analizi ve tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler.
Öğrenciler derslerin en az % 70'ine katılmak zorundadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Sözlü Sunum | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 4 |
2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 4 |
3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 0 |
4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 4 |
5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 4 |
6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 4 |
7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 2 |