Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
19. Yüzyıl Edebiyatı II | ELL 542 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 19. yüzyıl edebiyatı hakkında iyi bilgi sahibi olurlar. |
2. 19. yüzyılın edebi akımlarını tartışabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders ondokuzuncu yüzyılın ikinci yarısında edebiyatta ortaya çıkan gelişmeleri ele alır. Derste İngiliz roman geleneği (Dickens, Thackeray, Bronte kardeşler, Eliot, Gaskell; Trollope, ve Hardy’nin romanlarında) incelenebilir, ya da Rossetti, Tennyson, Browningler, Arnold ve Hopkins’in şiirinde görülen biçimiyle dönemin estetiğine odaklanılabilir. Ders ayrıca Darwin, Carlyle, Engels, ve Nightingale’in çığır açan felsefi, politik, bilimsel yazılarına da odaklanabilir ve bu eserlerin Morris, Wells, Doyle, ve Carroll’ın romanlarına etkisi araştırılabilir ya da Viktorya dönemi popüler aşk romanları gibi ana akım dışındaki malzeme de incelenebilir.
Bunlarla bağlantılı olarak Amerikan (Whitman ve Dickinson’ın geç dönem şiirleri, Douglas ve Washington’ın denemeleri, Twain, London, Gilman ve Warton’ın kısa öyküleri ya da James, Dreiser, Crane, Chopin’in romanları), Fransız (Baudelaire, Mallarme, Verlaine, Rimbaud, Hugo, Flaubert, Verne, Zola, Huysmans, Maupassant), Alman (Schopenhauer, Nietzsche, Hegel, Marx ve Engels), İskandinav (İsveç’te Strindberg, Norveç’te Ibsen, Danimarka’da Anderson’un peri masalları) ya da Rus (Tolstoy, Turgenev, Dostoyevsky, Chekhov) edebiyatındaki gelişmeler de çalışılabilir.
Bu dönem modern kültür ve bilimsel söylemin biçimlenmesini sağlayan bir dönem olduğu için sanat (Viktorya sanatı, ÖnRafaellocular, Realizm, Naturalizm, Sembolizm, İzlenimcilik sonrası, Art Nouveau), müzik (opera, program müziği, konçerto, ulusalcılık ve şarkiyat çeşitlemeleri, Verdi, Gilbert ve Sullivan, Wagner, Brahms, Debussy, Stravinsky), teknoloji (telefon, fonograf, bisiklet) ve bilim de (Darwin’in doğal seçim üzerine çalışması, Mendel’in kalıtım üzerine çalışması, Pasteur’ün mikro organizmalar üzerine çalışması; Maxwell, Curie ve başkalarının fizik ve kimya çalışmaları) bağlamlarındaki gelişmeler de ele alınabilir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | 19. yüzyıl kültür ve edebiyatının özelliklerine giriş |
2 | Tarihsel metinlerin analizi |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Vize |
9 | Kültürel eserlerin tartışılması |
10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
12 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
13 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Deidre David The Cambridge Companion to the Victorian Novel
Raymond Williams The Country and the City
Jürgen Osterhammel The Transformation of the World: A Global History of the Nineteenth Century
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |