Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ortaçağ Edebiyatı | ELL 537 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ortaçağ toplumu ve kültürel değerleri hakkında derin bilgi kazanırlar. |
2. Tiyatro oyunlarından Arthur efsanelerine kadar gelen bir yelpazedeki edebiyat üzerine tartışabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders ortaçağın tiyatro, romans, epik, dini vaaz gibi edebi türleri ile müzik, felsefe ve bilimdeki gelişmeleri ele alır.
İngiliz edebiyatı bakış açısından konular Beowulf, Malory’nin Morte d’Arthur ve diğer şövalyelik kaynakları, Sir Gawain and the Green Knight, ortaçağ tiyatrosu (örneğin, The Castle of Perseverance, Everyman, Hilton’ın The ladder of Perfection ya da Langland’ın Piers Plowman’i), ya da Chaucer’ın The Book of the Duchess, Parlement of Foules, Canterbury Tales, Troilus and Criseyde olabilir.
Ders daha geniş bir bakış açısıyla Avrupa edebiyatına da bakabilir ve gezgin keşişlerin lirik şiirleri (troubadour ve Alman lirik şairleri); Dante’nin La Vita Nuova’sı ve İlahi Komedi’si ya da Boccachio’nun Il Flostrato ve Decameron’u; Roman de la Rose (Guillaume de Lorris, Jean de Meun); Arthur romansları; kadın yazarların eserleri (örneğin, The Book of Margery Kempe, Christine de Pizan’ın City of Ladies’i); halk edebiyatı; ve epik gelenekleri konu edinebilir.
Seçenek olarak, ders batı edebiyatlarının dışına çıkıp Kalidasa’nın Sanskrit oyunlarına, Murasaki’nin Tale of Genji’sine, Binbir Gece Masalları’na, Dede Korkut ve Nasreddin Hoca hikayelerine ya da Ortaçağ skolastik ve hümanizma felsefesi (örneğin, Boethius, Augustine, Acquinas, William Ockham, İbn-i Sina, İbn-i Rüşd, İbn-i Meymun) ile bilimdeki gelişmelere (Grosseteste, Bacon, Albertus, Magnus, Duns Scotus ve İslam biliminin altın çağı) odaklanabilir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Erken Ortaçağ ve Geç Ortaçağ edebiyatı ve kültürünün özelliklerine giriş |
2 | Felsefi ve sosyal metinlerin tartışılması |
3 | Felsefi ve sosyal metinlerin tartışılması |
4 | Felsefi ve sosyal metinlerin tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
9 | Vize |
10 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
11 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
12 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
M.H. Abrams Norton Anthology of English Literature
Greg Walker Medieval Drama
Rhiannon Purdie The Scots and Medieval Arthurian Legend
Martin Shichtman Culture and the King: The Social Implications of the Arthurian Legend
Guillaume de Lorris The Romance of the Rose
John Hill The Cultural World of Beowulf
Wendy Clein Concepts of Chivalry in Sir Gawain and the Green Knight
Piotr Sadowski The Knight on his Quest: Symbolic Patterns of Transition in Sir Gawain and the Green Knight
Richard Neuse Chaucer’s Dante: Allegory and Epic Theater in The Canterbury Tales
N.S.Thompson Chaucer, Boccaccio and the Debate of Love: A Comparative Study of The Decameron and the Canterbury Tales
Ruth Evans Feminist Readings in Middle English Literature: The Wife of Bath and all her sect
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |