Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Karşılaştırmalı İngilizce-Türkçe Dilbilgisi | TINS 134 | 1 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. her iki dilde de yapıları incelemek için kullanılan yöntemlerle ilgili bilgi edinir. |
2. dilbilgisel yapılarla ilgili daha derin kavramsal bilgi sahibi olur |
3. daha doğru ve etkili çeviri yapma becerileri geliştirir |
4. Türkçe ve İngilizce arasında farklılıkların daha çok olduğu alanlar üzerine yoğunlaşabilir |
5. Dillerin nasıl değiştiği ve aralarındaki etkileşim konusunda bilgi edinir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, zamanların kullanımı, belirteçler ve ortaç cümlecikleri gibi farklı dilbilgisel yapılar incelenir. Karşılaştırmalı incelemeler sayesinde öğrenciler dilin yapısı ile ilgili daha soyut kavramları anlama konusunda uzmanlaşır. Dersin odağında özellikle birbirinden büyük farklılıklar gösteren İngilizce ve Türkçe yapılar yer alır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Türkçe ve İngilizcede zamanlar |
2 | Türkçe ve İngilizcede sıfat tümceleri |
3 | Türkçe ve İngilizcede sıfat tümceleri |
4 | Türkçe ve İngilizcede zarf tümceleri |
5 | Türkçe ve İngilizcede zarf tümceleri |
6 | 1. Arasınav" |
7 | Türkçe ve İngilizcede kelime türetme |
8 | Türkçe ve İngilizcede kelime türetme |
9 | Karşılaştırmalı inceleme ile çeviri |
10 | Karşılaştırmalı inceleme ile çeviri |
11 | 2. Arasınav |
12 | Karşılaştırmalı inceleme ile sözlü çeviri |
13 | Karşılaştırmalı inceleme ile çeviri |
14 | Genel tekrar |
|
Kaynaklar: |
Farklı kaynaklardan alınan ders notları. |
|
Diğer Kaynaklar: |
R.L. Trask (ed.) Dictionary of Historical and Comparative Linguistics (Fitzroy Dearborn) 2001 ISBN 1-57958-218-4 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilere her ders için ders notları verilecektir. Dersler interaktif katılımlı bir formatta ilerler. Öğrencilerin derse gelmeden önce materyalleri okumaları ve sınıfta tartışmalara katılmaları gerekir. Öğrenciler bir addet dönem ödevi yazacak, dönem projesi olarak da karşılaştırmalı dilbilgisi konuları ile ilişkili çeşitli konularda kişisel veya grup olarak sunumlar yapacaklardır. Ödevler, quizler, iki ara sınav ve bir final sınavı değerlendirme sistemini oluşturur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 10 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
Proje | 1 | %10 |
Ara sınav | 2 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |