Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Bilgisayar Grafik Bilimi | CENG 514 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Gelişmiş bilgisayar grafik uygulamaları oluşturmak için OpenGL ile programlama yeterliliğini gösterir. |
2. 2B ve 3B geometrik dönüşümlerin ilkelerini ve bunların görselleştirme ve görselleştirmedeki uygulamalarını kavrar. |
3. Kırpma, pencereleme ve dönüşümler de dahil olmak üzere iki boyutlu ve üç boyutlu görüntüleme ardışık düzenleri kavramlarını anlar. |
4. Bilgisayar tarafından oluşturulan gerçekçi görüntüler oluşturmak için görünür yüzey algılama, aydınlatma modelleri, yüzey oluşturma ve giriş seviyesi ışın izleme konularında yeterlilik kazanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Grafik programlamada kullanılan yazılım ve donanımlar, OpenGL ile programlamaya giriş, Grafiğin temelleri, 2B ve 3B geometrik dönüşümler, İki boyutlu, gösterim çalışma hattı, kesmeler ve pencerelemeler; Üç boyutlu gösterim çalışma hattı, gösterim parametreleri, projeksiyonlar, görünüm dönüşümleri, kesmeler; Görünür yüzey tesbiti, Aydınlatma modeli ve yüzey sunumuna giriş, Işın izlemeye giriş. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Grafik sistem donanım ve yazılım bileşenlerinin gözden geçirilmesi. |
2 | Introduction to OpenGL programming and graphic primitives. |
3 | Bilgisayar grafiklerinde 2 boyutlu geometrik dönüşümleri ve dönüşümleri anlamak. |
4 | 3 boyutlu geometrik dönüşümlere giriş ve uygulamaları. |
5 | İki boyutlu görüntüleme hattı: kırpma, pencereleme ve görünüm dönüşümleri. |
6 | Üç boyutlu görüntüleme hattı: dönüşümler, projeksiyonlar ve görüntüleme parametreleri. |
7 | Üç boyutlu grafikler için kırpma algoritmaları. |
8 | Bilgisayar grafiklerinde görünür yüzey algılama teknikleri. |
9 | Aydınlatma modelleri ve gölgeleme tekniklerine giriş. |
10 | Yüzey işleme algoritmaları ve teknikleri. |
11 | Işın izleme ilkeleri ve algoritmalarına giriş. |
12 | Işın izleme ve görüntülemede ileri konular. |
13 | Bilgisayar grafiklerinin sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklikteki uygulamaları. |
14 | Ders kavramlarının, öğrenci sunumlarının ve son değerlendirmenin gözden geçirilmesi ve sentezi. |
|
Kaynaklar: |
Computer Graphics: Principles and Practice, 3rd ed., John F. Hughes, 978-0321399526, 2013 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat teori |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |