Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mikroişlemciler ve Gömülü Sistemler | CENG 506 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel CPU mimarisini anlar |
2. Hafıza arayüzleri ve yönetimini anlar |
3. Tek-bord lu sistemlerin kısıtlarını anlar ve arayuz iletişim tasarımlarını yapar |
4. Asembly/C programalrını tasarlar ve yazar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Tek-kart-bilgisayarların temel bileşenleri, Mikroişlemciler ve mikrokontrolörler, Mikroişlemci tabanlı sistemler, Makina dili, Assembly dili ile programlama ve yüksek seviyeli diller; Bilgisayar mimarisi ve assembly dili, Donanım-yazılım tasarımı, Sayısal elektroniğin tekrarı ve hafıza modelleri, Temel girdi/çıktı protokolleri, kesmeler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Gömlü sistemlerin karakteristikleri ve zorlukları. |
2 | Sistem spesifikasyonu ve hesaplama modelleri. |
3 | Gömlü sistem organizasyonu |
4 | Adresleme modları. |
5 | Hafısa hiyerarşisi |
6 | İletişim mimarisi |
7 | Donanım/Yazılım arayüzü. |
8 | Kesme yönetimi. |
9 | Çevrebirimler |
10 | Gömülü sistem programlaması(C/Asembler) |
11 | Gerçek Zamanlı programlama |
12 | Proje Sunumları |
13 | Proje Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Embedded Systems with ARM Cortex-M Microcontrollers in Assembly Language and C: Third EditionJul 1, 2017
by Yifeng Zhu |
|
Diğer Kaynaklar: |
Embedded Microprocessor Systems: Real World Design (Embedded Technology)Dec 4, 2002 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat teori |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 3 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |