PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türkiye'nin Deniz Hukuku SorunlarıHUK 5343 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenci, Uluslararası deniz hukuku ve Türk deniz hukuku mevzuatının temel ilkelerini kavrayarak, deniz alanlarının hukuki statülerini tanımlar.
2. Türkiye'nin münhasır ekonomik bölge (MEB), kıta sahanlığı, karasuları ve iç sular gibi deniz alanlarındaki hak ve sorumluluklarını değerlendirir.
3. Ege Denizi ve Doğu Akdeniz'deki deniz hukuku uyuşmazlıklarını, uluslararası hukuk ve devletlerarası ilişkiler bağlamında tartışır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste Türkiye’nin taraf olduğu dış politika uyuşmazlıklarının önemli bir kısmını oluşturan deniz hukuku sorunlarının hukuki düzlemde incelemesi yapılacaktır. Bu bağlamda, Ege ve Doğu Akdeniz’deki başta sınırlandırma uyuşmazlıkları olmak üzere diğer uyuşmazlık konuları, özellikle doktrin, devlet uygulamaları ve uluslararası yargı ve hakemlik içtihadı bağlamında incelenecektir. Amaç, Ege ve Doğu Akdeniz kapsamında öğrencinin, Türkiye’nin deniz hukuku kaynaklı sorunları hakkında istediği konuda çalışabilmesine imkân vermek ve hem sorunların esasını hem de sorunlara eşlik eden uluslararası hukuk ilke ve kurallarına nüfuz edebilmesini temin etmektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1DENİZ HUKUKUNA GİRİŞ VE GENEL ÇERÇEVE
2TÜRKİYE’NİN DENİZ HUKUKU BAĞLAMINDAKİ TUTUM VE UYGULAMALARI
3GENEL OLARAK TÜRKİYE’NİN DENİZ POLİTİKALARI
4EGE SORUNLARI (GENEL ÇERÇEVE)
5EGE KARASULARI GENİŞLİĞİ SORUNU
6EGE KARASULARI SINIRLANDIRMASI SORUNU
7EGE KITA SAHANLIĞI SINIRLANDIRMASI SORUNU
8KARDAK KRİZİ VE EGE’DE EGEMENLİĞİ DEVREDİLMEMİŞ COĞRAFİ FORMASYONLAR SORUNU
9EGE HAVA SAHASI SORUNU
10DOĞU EGE ADALARININ SİLAHSIZLANDIRILMIŞ STATÜSÜNE İLİŞKİN SORUNLAR
11DOĞU AKDENİZ’DE SON GELİŞMELER VE TÜRKİYE’NİN TUTUM VE UYGULAMALARI
12TÜRKİYE’NİN DENİZ ALANI SINIRLANDIRMA UYUŞMAZLIKLARINA BENZER UYUŞMAZLIKLAR HAKKINDAKİ DEVLET UYGULAMALARI İLE ULUSLARARASI YARGI KARARLARI VE BUNLARIN TARTIŞILMASI
13TÜRKİYE’NİN DENİZ ALANI SINIRLANDIRMA UYUŞMAZLIKLARINA BENZER UYUŞMAZLIKLAR HAKKINDAKİ DEVLET UYGULAMALARI İLE ULUSLARARASI YARGI KARARLARI VE BUNLARIN TARTIŞILMASI
14GENEL DEĞERLENDİRME
 
Kaynaklar:
BAŞEREN, Sertaç Hami, Ege Sorunları, Tüdav Yayınları, No: 25 , Ankara, 2006.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teorik ve Pratik ders
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Dönem Ödevi1%50
Sunum1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi4
2Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi4
3Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi4
4Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi3
5Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi4
6Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi4
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi2
8Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi 3
9Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 3
10Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi2
11Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi 0
12Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi3
13Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak4
14Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi4
15Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak3
16Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi3