PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İleri Oyun TasarımıCENG 58223 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Teorik ve pratik bakış açılarıyla dijital olmayan oyunları anlamak ve tartışmak, ayrıca dijital olmayan oyunların bir setinin bileşenlerini incelemek.
2. Oyun tasarımı yöntemlerini uygulamak ve dijital olmayan oyunları eleştirel bir şekilde değerlendirmek.
3. Bir dizi oyun öğesini değerlendirmek ve oyunların çeşitli bağlamlarda kullanımını tartışmak.
4. Dijital olmayan oyunları analiz ederek mekaniklerini anlamak ve çeşitli analitik yöntemler uygulamak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu lisansüstü ders, dijital olmayan oyunların interaktif sistemler olarak teorisini, tasarımını ve kültürel önemini incelemektedir. Öğrenciler, titiz tasarım metodolojisi ve eleştirel sorgulama yoluyla sofistike masa üstü deneyimleri analiz edecek ve geliştireceklerdir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken Yapay Zeka tarafından oluşturulan içeriği, uygun atıf yapmadan veya eğitmenin izni olmadan kendi çalışması olarak sunmak yasaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tanıtımlar ve Temel Terminoloji
2Oyun Temelleri
3Oyun Prototipleme
4Strateji
5Yetenek ve Teknikler
6Değişkenler ve Bileşenler
7Mekanik Ekleme ve Çıkarma
8Oyuncularınızı Tanıma
9Oyun Tasarımı
10Oyun Proje Tasarımı
11İleri Düzey Prototipleme
12Oyun Dokümantasyonu
13Proje Sunumları
14Proje Sunumları
 
Kaynaklar:
M. Sellers, Advanced Game Design: A Systems Approach, 1st ed., Boston, MA: Addison-Wesley Professional, 2017.? O'Reilly Media+4
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, anlatım yöntemiyle işlenecektir. Sınıf konularının daha ayrıntılı incelenmesini teşvik etmek amacıyla bir dizi ödev kullanılacaktır. Öğrencilerin, uzun süreli bir öğrenme topluluğu içinde bir grup olarak çalışmalarına gerek olacaktır. Ekipler, projelerini ders sonunda seminerlerde sunacaklardır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)143,0042,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)110,0010,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)115,0015,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)120,0020,00