PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mühendislik JeolojisiCE 104123 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mühendislik jeolojisinin genel ilkelerini ve etik ilkelerini kavrar
2. Deprem mekanizmasını ve levha tektoniğini kavrar
3. Farklı kaya ve zemin türlerini tanımlar
4. Jeolojik tehlikeleri tanımlar ve etkilerinin farkında olur
5. Topografik ve jeolojik haritalar hakkında yorum yapar
6. Rapor yazma gibi etkili iletişim araçlarını kullanır
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders mühendislik jeolojisine ilişkin genel bilgileri kapsamaktadır. Zemin ve kaya oluşumundaki ana prosedürler incelenmektedir. Deprem ve jeolojik tehlike kavramları, jeolojik ve topoğrafik haritalar işlenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ödevlerde görseller, tablolar vb oluşturmak için kullanılabilir
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Mühendislik Jeolojisine Giriş
2Dünya Katmanları
3Depremler
4Depremler ve Plaka Tektoniği
5Mineraller
6Mineraller ve Kayaç Türleri
7Kayaç Türleri: Volkanik Kayaçlar
8Ara Sınav
9Kayaç Türleri: Metamorfik ve Tortul Kayaçlar
10Jeolojik Tehlikeler
11Yeraltı Suyu
12Topografik Haritalar
13Jeolojik Haritalar
14Tekrar
 
Kaynaklar:
F.G.Bell, Engineering Geology, 2nd edition, Elsevier, 2007, 978-0-7506-80776 Tony Waltham, Foundations of Engineering Geology, 3rd ed., E&FN SPON, 2009, 978-0415469609
 
Diğer Kaynaklar:
A.C. Mclean, C.D. Gribble, Geology for Civil Engineering, 2nd ed, CRC Press, 1985, 978-0419160007
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Konuları ele almak için her hafta üç saat ders verilecektir. Bu ders için laboratuvar çalışması yapılmayacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Ödev4%20
Derse Devamsızlık1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0