Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Aydınlatma ve Renk | IAGR 511 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ders, öğrencileri renk ve ışık bilimsel alanına çekmeyi amaçlamaktadır |
2. Kapsanan konularda bilimsel makalelerin okunması ve ilgili alanlarda araştırma yapılması, renk veya ışık üzerine bilimsel makale yazılması dersin ana konusudur |
3. Ders boyunca öğrenciler, akademik araştırma yapmalarını ve akademik makale sunmalarını sağlayacak bir dizi beceri kazanacaklar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, lisansüstü öğrencilerin iç mimari ve tasarımda ışık ve rengin teorik, bilimsel ve pratik tanımlarını ve gereklerini anlamalarını sağlar. Renk görme, renk algılama, renk tanımlama, renk adlandırma, ışık, renk ve insan tepkisi, renk ve ışığın tasarımda pratik uygulaması, bu konulara verilen okumalara göre tartışılır. Öğrenciler ayrıca ışık ve renk alanında bilimsel bir inceleme yazısı hazırlamaktan da sorumludur.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Derste, üretken yapay zeka araçlarının sınırlı ve etik çerçevede kullanımı önerilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alınabilir. Bu desteğin uygun biçimde belirtilmesi ve kaynak gösterilmesi gerekmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Rengi görmek ve renk algısı. Bu konu üzerine okumalar |
3 | Rengi görnek ve renk algısı: Bu konu üzerine okumalar |
4 | Rengin tasarımda pratiksel uygulanışı: Bu konu üzerine okumalar |
5 | Rengin tasarımda pratiksel uygulanışı: Bu konu üzerine okumalar |
6 | Rengin tasarımda pratiksel uygulanışı: Bu konu üzerine okumalar |
7 | Araştırma başlığı ve kurgusu üzerine öneri |
8 | Kritikler |
9 | Kritikler |
10 | Açıklamalı içerik ve kaynakça: Teslim ve tartışma |
11 | Kritikler |
12 | İnceleme çalışması: Birinci taslak teslimi ve sunumu |
13 | İnceleme makelesi üzerine tartışma ve kritikler |
14 | İnceleme makelesi üzerine tartışma ve kritikler |
|
Kaynaklar: |
Janet Best (2nd ed.). (2017). Colour design: theories and applications. Woodhead publishing. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, sınıf içi tartışma ve eleştirilerle birlikte, araştırma ve etkileşimli öğrenmeye dayanmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %20 |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %10 |
Ara Sınav I | 1 | %15 |
Ara Sınav II | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme. | 4 |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme. | 4 |
3 | Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme. | 3 |
4 | İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme. | 3 |
5 | İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme. | 2 |
6 | İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme. | 4 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 4 |