Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Avrupa Birliği Vergi Sistemleri | HUK 540 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. • Avrupa Birliği’nde ortak vergi politikası |
2. • Vergi rekabeti |
3. • Çifte vergilendirme |
4. • Vergi kaçakçılığı |
5. • Vergi uyumlaştırması ve Türk vergi sisteminin Avrupa Birliği vergi sistemine uyumu |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında;
Avrupa Birliği’nde ortak vergi politikası: Uluslararası sermaye hareketleri ve vergilendirme,
Vergi rekabeti,
Devlet yardımları yasağı ve vergi teşvikleri,
Çifte vergilendirme, çifte vergilendirmeyi önleme anlaşmaları,
Vergi kaçakçılığına karşı mücadele ve “vergi cenneti” ülkeler sorunu,
Vergi uyumlaştırmasının hukuki temelleri ve gerekçesi,
Dolaylı vergilerin uyumlaştırması: Katma değer vergisi, özel tüketim vergisi,
Dolaysız vergilerin uyumlaştırması: Kurumlar vergisi, diğer vergiler,
Türk vergi sisteminin Avrupa Birliği vergi sistemine uyumu sorunu konularında bilgi aktarılmaktadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Avrupa Birliği’nde ortak vergi politikası: Uluslararası sermaye hareketleri ve vergilendirme |
2 | Vergi rekabeti |
3 | Devlet yardımları yasağı ve vergi teşvikleri |
4 | Çifte vergilendirme |
5 | Çifte vergilendirmeyi önleme anlaşmaları |
6 | Vergi kaçakçılığı |
7 | Vergi kaçakçılığına karşı mücadele ve “vergi cenneti” ülkeler sorunu |
8 | Vergi uyumlaştırması |
9 | Vergi uyumlaştırmasının hukuki temelleri ve gerekçesi |
10 | Dolaylı vergilerin uyumlaştırması: Katma değer vergisi |
11 | Dolaylı vergilerin uyumlaştırılmsı: Özel tüketim vergisi |
12 | Dolaysız vergilerin uyumlaştırması: Kurumlar vergisi |
13 | Dolaysız vergilerin uyumlaştırması: Diğer vergiler |
14 | Türk vergi sisteminin Avrupa Birliği vergi sistemine uyumu sorunu |
|
Kaynaklar: |
Nurettin Bilici, Avrupa Birliği ve Türkiye, Savaş Yayınevi. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders içi çalışmalar, ödevler ve sunumlar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %70 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 0 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 0 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 0 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 0 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 0 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 0 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 0 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 0 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 0 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 0 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 0 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 0 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 0 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 0 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 0 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 0 |