| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Bilgi Mühendisliği | CENG 568 | | 2 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Bilgi edinme, sınama ve yeniden kullanmayı sağlayacak farklı bilgi gösterim yöntemlerini kullanmak |
| 2. Kural-tabanlı, grafiksel veya mantıksal bilgi gösterimi tekniklerini uygulamak |
| 3. Uzman sistemler geliştirmek |
| 4. Ontoloji ve semantik ağ ile uygulama geliştirme |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, bilgi mühendisliğinin temel kavramlarını, tekniklerini ve araçlarını tanıtmaktadır. Bilginin bilgisayar tabanlı sistemlerde nasıl temsil edileceği, edinileceği, doğrulanacağı ve yeniden kullanılacağına odaklanır. Konular arasında kural-tabanlı sistemler, mantıksal ve grafiksel bilgi gösterimi, ontolojiler, anlamsal ağlar ve makine öğrenmesine giriş yer alır. Öğrenciler, uzman sistemler geliştirme ve anlamsal web uygulamaları oluşturma konularında uygulamalı deneyim kazanacaklardır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Bilgi Gösterimi |
| 2 | Kural-tabanlı Bilgi Gösterimi |
| 3 | Grafiksel Bilgi Gösterimi |
| 4 | Anlamsal Ağlar |
| 5 | Çerçeveler |
| 6 | Yüklem Mantığı |
| 7 | Prolog’a Giriş - I |
| 8 | Prolog’a Giriş - II |
| 9 | Bilgi Edinme |
| 10 | Uzman Sistemler-1 |
| 11 | Uzman Sistemler-2 |
| 12 | Anlamsal Ağ |
| 13 | Ontoloji |
| 14 | Makina Öğrenmesi |
| |
| Kaynaklar: |
| Knowledge Representation and Reasoning, R.J.Brachman and H.J.Levesque, Morgan Kaufmann, 2004.
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
|
Knowledge Representation: Logical, Philosophical, and Computational Foundations, John F. Sowa, Brooks/Cole, Thomson Learning, 2000.
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| 3 saat teorik ders |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| Proje | 1 | %30 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
| |