Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Lojistik Mühendisliği | IE 555 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Lojistik bileşenleri ve etkileşimleri hakkında bilgi |
2. Ağ tasarım problemlerine çözüm geliştirmek için analitik problem çözme tekniklerini uygulama |
3. Belli tiplerdeki tesis yeri seçimi ve ulaştırma problemlerini modelleme ve çözme yeteneği |
4. Stok teorisi ve diğer lojistik bileşenleriyle ilişkisi konusunda temel bilgi |
5. Bir araştırma konusunda hazırlık yapma ve sunum yapma yetkinliği |
6. Takım çalışmasında yer alma |
7. Etik konusunda farkındalık |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Lojistiğe giriş. Tesis yeri seçimi kararları. Kapsama problemleri. Merkez ve medyan problemleri. Sabit maliyetli tesis yeri seçimi problemleri. Ulaştırma kararları. Araç rotalama problemleri. Stok politikası kararları. Depolama ve elleçleme sistemleri. Bütünleşik modeller. Çağdaş konular (karbon ayak izi, sürdürülebilirlik, bilgi sistemleri, vb). |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İş lojistiğine giriş |
2 | Tesis yeri seçimi kararları |
3 | Kapsama problemleri |
4 | Merkez ve ortanca problemleri |
5 | Sabit maliyetli tesis yeri seçimi problemleri |
6 | Ulaştırma kararları |
7 | Ulaştırma ağ tasarımı |
8 | Araç rotalama problemleri |
9 | Stok politikası kararları |
10 | Depolama ve elleçleme sistemleri |
11 | Yer/rotalama modelleri |
12 | Yer/stok modelleri |
13 | Güncel konular (Karbon ayak izi, sürdürülebilirlik vb.) |
14 | Güncel konular (Fiziki internet vb.) |
|
Kaynaklar: |
1) Ballou, Ronald H., Business Logistics/Supply Chain Management, 5/E., Prentice Hall, 2004, ISBN: 978-0130661845
2) Chopra, Sunil and Peter Meindl, Supply Chain Management: Global Edition, 6/E, Prentice Hall, 2015, ISBN: 978-1292093567
3) Daskin, Mark S., Network and Discrete Location: Models, Algorithms, and Applications, Second Edition, John Wiley & Sons, Inc, 2013, ISBN: 978-0470905364 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Coyle et al, Managing Supply Chains: A Logistics Approach 9th edition, Cengage Learning, 2013, 978-0749462468 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat yüz yüze ders anlatımı |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 2 | %20 |
Dönem Ödevi | 1 | %25 |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 |
2 | Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
3 | Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, bileşen veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir ve uygular. | 3 |
4 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 2 |
5 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 2 |
6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 3 |
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 2 |
8 | Bir yabancı dili (özellikle İngilizceyi) en az Avrupa Dili Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |