PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Lojistik MühendisliğiIE 5553 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Lojistik bileşenleri ve etkileşimleri hakkında bilgi
2. Ağ tasarım problemlerine çözüm geliştirmek için analitik problem çözme tekniklerini uygulama
3. Belli tiplerdeki tesis yeri seçimi ve ulaştırma problemlerini modelleme ve çözme yeteneği
4. Stok teorisi ve diğer lojistik bileşenleriyle ilişkisi konusunda temel bilgi
5. Bir araştırma konusunda hazırlık yapma ve sunum yapma yetkinliği
6. Takım çalışmasında yer alma
7. Etik konusunda farkındalık
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Lojistiğe giriş. Tesis yeri seçimi kararları. Kapsama problemleri. Merkez ve medyan problemleri. Sabit maliyetli tesis yeri seçimi problemleri. Ulaştırma kararları. Araç rotalama problemleri. Stok politikası kararları. Depolama ve elleçleme sistemleri. Bütünleşik modeller. Çağdaş konular (karbon ayak izi, sürdürülebilirlik, bilgi sistemleri, vb).
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yoktur
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1İş lojistiğine giriş
2Tesis yeri seçimi kararları
3Kapsama problemleri
4Merkez ve ortanca problemleri
5Sabit maliyetli tesis yeri seçimi problemleri
6Ulaştırma kararları
7Ulaştırma ağ tasarımı
8Araç rotalama problemleri
9Stok politikası kararları
10Depolama ve elleçleme sistemleri
11Yer/rotalama modelleri
12Yer/stok modelleri
13Güncel konular (Karbon ayak izi, sürdürülebilirlik vb.)
14Güncel konular (Fiziki internet vb.)
 
Kaynaklar:
1) Ballou, Ronald H., Business Logistics/Supply Chain Management, 5/E., Prentice Hall, 2004, ISBN: 978-0130661845 2) Chopra, Sunil and Peter Meindl, Supply Chain Management: Global Edition, 6/E, Prentice Hall, 2015, ISBN: 978-1292093567 3) Daskin, Mark S., Network and Discrete Location: Models, Algorithms, and Applications, Second Edition, John Wiley & Sons, Inc, 2013, ISBN: 978-0470905364
 
Diğer Kaynaklar:
Coyle et al, Managing Supply Chains: A Logistics Approach 9th edition, Cengage Learning, 2013, 978-0749462468
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat yüz yüze ders anlatımı
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler2%20
Dönem Ödevi1%25
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.3
2Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.3
3Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, bileşen veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir ve uygular.3
4Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.2
5Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.2
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.3
7Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.2
8Bir yabancı dili (özellikle İngilizceyi) en az Avrupa Dili Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.2