Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Hava Kirliliği ve Kontrol Teknolojileri | ME 576 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Hava kirliliğinin kaynak ve etkilerini açıklayabilir ve başlıca hava kirleticilerini ve meteorolojinin kötü hava kalitesi oluşumundaki etkisini tanımlayabilir |
2. Partikül madde ve gaz kirleticilere yönelik kontrol teknolojilerini tanımlayıp, bunlara ilişkin yasal çerçeve ve idari kararların hava kalitesi üzerindeki etkisini değerlendirebilir. |
3. Hava kirliliği kontrol sistemlerinin tasarım parametrelerine yönelik yöntemleri öğrenirler. |
4. Hava kirliliği kontrol sistemlerini tasarlar ve verimlerini belirlerler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Hava kirliliği tanımlarını taramak, atmosferin yapısını ve özelliklerini, temel meteoroloji bilgisini gözden geçirmek ve temel atmosfer kimyasını, kirleticilerin atmosferdeki dağılımını kavramak ve başlıca kontrol teknolojilerini tasarlamak için gerekli temelleri vermek |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
NA |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Hava kirliliğinin tarihi, hava kirleticilerinin kaynakları ve etkileri, birimler |
2 | Atmosferin dikey yapısı, başlıca kirleticiler, bölge ve dünya çapındaki hava kirliliği sorunları |
3 | Meteoroloji, Güneş ışıması, rüzgarlar |
4 | Kirleticilerin atmosferde dağılması, Eddy difüzyon modeli, Gauss dağılım modeli |
5 | Hava kirliliğine yönelik yasal düzenlemeler ve yönetmeliklerin evrimi |
6 | Partikül Maddeler ve Boyut Dağılımı |
7 | PM Kontrolü, Siklon ve ESP |
8 | PM Kontrolü, Siklon ve ESP |
9 | Gaz kirleticilerinin kontrolü |
10 | Gaz kirleticilerinin kontrolü |
11 | Torba filtre ve ıslak yıkayıcılar |
12 | Yeni çıkan kontrol teknolojileri ve hava kirliliğinin geleceği |
13 | Hareketli kaynaklar ve egzoz kontrolü |
14 | Hareketli kaynaklar ve egzoz kontrolü |
|
Kaynaklar: |
Noel De Nevers, Air Pollution Control Engineering, McGraw-Hill, Second Edition, 2000
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Wark K., Warner, C.F, Davis, T.W.Air Pollution: Its Origin and Control (3rd Edition) |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz Yüze 3 saat dersten oluşur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Proje | 1 | %25 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 4 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 3 |
2 | Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 3 |
3 | Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 2 |
4 | Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 1 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 1 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği. | 0 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 0 |
9 | Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 1 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 1 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 0 |