Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Robotik | ME 536 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. manipülator çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur |
2. seri ve paralel manipülatörlerin kinematik denklemlerini türetebilirler |
3. seri ve paralel manipülatörlerin pozisyon, hız ve ivme analizlerini yapabilirler |
4. manipülatörün Jacobian matrisini türetip tekil konumları inceleyebilirler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Robotik sistemlerin analitik modellemesi. Seri ve paralel manipülatörlerin kinematik (pozisyon, hız ve ivme) analizleri. Seri ve paralel manipülatörlerin Jacobian matrisleri ve tekil konumların analizi. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Robotik sistemlerin sınıflandırılması |
2 | Bir katı cismin pozisyon ve oryantasyonu, homojen transformation |
3 | Seri manipülatörlerin kinematik analizi |
4 | Seri manipülatörlerin kinematik analizi |
5 | Seri manipülatörlerin kinematik analizi |
6 | Paralel manipülatörlerin kinematik analizi |
7 | Paralel manipülatörlerin kinematik analizi |
8 | Paralel manipülatörlerin kinematik analizi |
9 | Seri manipülatörlerin Jacobian matrisi ve tekil konumları |
10 | Seri manipülatörlerin Jacobian matrisi ve tekil konumları |
11 | Paralel manipülatörlerin Jacobian matrisi ve tekil konumları |
12 | Paralel manipülatörlerin Jacobian matrisi ve tekil konumları |
13 | Manipülatör statiği ve esneklik analizi |
14 | Manipülatör statiği ve esneklik analizi |
|
Kaynaklar: |
Lung-Wen Tsai, Robot Analysis, The Mechanisms of Serial and Parallel Manipulators, Wiley, 1999, 0-471-32593-7 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç ders saati, ödevler ve proje. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 2 | %20 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 2 |
2 | Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 2 |
3 | Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 1 |
4 | Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 1 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği. | 0 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 0 |
9 | Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 0 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 0 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 0 |