Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Akışkanlar Mekaniği | ME 516 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Akış analizlerinin temelini oluşturan temel kanunların fiziksel anlamını bilir |
2. Temel kanunları akış analizleri için formüle edebilir |
3. Verilen bir akış problemi için temel denklemleri ve sınır şartlarını belirleyebilir |
4. Temel denklemleri çözerek akışı analiz edebilir ve yorumlar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Akışkanın tanımı, akışkanlar mekaniğinin önemi. Skalar, vektör ve tensör analizi. Sürekli ortam ve sürekli ortam olarak akışkanlar. Akışkan hareketinin Lagrangian ve Eulerian analizi. Trasnport teoremi. Akışların kinematiği; akım çizgisi, zaman çizgisi, iz çizgisi, yörünge, vortisiti, girdap, rotasyon ve deformasyon. Temel denklemler ve yardımcı kanunlar; süreklilik denklemi, momentum denklemi ve enerji denklemi. Subsonik potansiyel akışlar. İki boyutlu potansiyel akışların kompleks fonksiyonlar metoduyla analizi. Konformal transformasyon ve potansiyel akışların analizinde kullanılması. Yüzey dalgaları. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Tanımlar, sürekli ortam, skalar, vektör ve tensör analizi. |
2 | Temel Kanunlar: Kütlenin korunumu, Newton'un ikinci kanunu, termodinamiğin |
3 | Temel denklemelerin türetilmesi |
4 | Viskoz akışlar: Bünye denklemleri, sınır şartları. |
5 | Viskoz Akışların Analizi: Solution of Navier-Stokes equations. |
6 | Viskoz Akışların Analizi: Solution of Navier-Stokes equation . |
7 | Akışların Kinematiği: Akım çizgisi, yörünge ve iz çizgisi,vorteks, girdap. |
8 | Akışların Kinematiği: Akışlarda rotasasyon, açısal deformasyan ve lineer deformasyon |
9 | Sürtünmesiz Akışlar: Kompleks değişkenler, kompleks potansiyel, kompleks hız |
10 | Sürtünmesiz Akışlar: Temel akışlar, uniform akış, kaynak, kuyu, vorteksli akış, doublet |
11 | Sürtünmesiz Akışlar: Akışların süperpoze edilmesi, silindir üzerinde akış, blasius |
12 | Sürtünmesiz Akışlar: Konformal transformasyon, Joukowski transformasyonu, |
13 | Sürtünmesiz Akışlar: Elips ve kanatlar üzerinde akış. |
14 | Sürtünmesiz Akışlar: Kanatlar üzerinde akış. |
|
Kaynaklar: |
1. Fundamental Mechanics of Fluids, I. G. Currie, McGraw-Hill Book Company |
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Introduction to Fluid Mechanics, Donald F. Young, Bruce R. Munson, Theodore H. Okiishi and Wade W. Huebsch, John Wiley & Sons, Inc., Fifth Edition.
2. Mechanics of Fluids, M. C. Potter and D. C. Wiggert, Prentice Hall, Second Edition. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat yüz yüze ders işlenir. Ödev ve sınavlarla işlenen konular pekiştirilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %10 |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Makina Mühendisliği ile ilgili matematik ve mühendislik konularında bilgi; alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 2 |
2 | Makina mühendisliğinde kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık makina mühendisliği problemlerine uygulama yeteneği. | 2 |
3 | Makina Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 3 |
4 | Makina Mühendisliği'nde karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 3 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Makina Mühendisliği ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Disipliniçi ve disiplinler arası takımlarda ve bağımsız olarak çalışma ve bir takımı yönetme yeteneği. | 0 |
8 | Avrupa Dil Portföyü'nün B2 seviyesinde en az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 0 |
9 | Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. | 0 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 0 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 0 |