PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar İşletmenliği IIADA 104122 + 233,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İnternet temel işlevlerini bilir
2. Temel grafik tasarımını bilir
3. Temel web sayfası yapabilir
4. Hazır şablonları kullanabilir
5. Web sayfası denetim ayarlarını yapabilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

ADA 104 dersi öğrencilere internete ilişkin temel kavramları aktararak günlük hayatta ihtiyaç duyacakları temel web sayfası teknolojileri altyapısının kazandıran giriş düzeyinde bir derstir. İnternetin temel yapısı, istemci-sunucu kavramları verilerek günlük iş yaşamında yagın olarak kullanılan grafik işleme (Photoshop) ve web sayfası hazırlama (Dreamweaver, Frontpage) kullanım becerilerini kazandırmak amaçlanır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders için kullanılabilinir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Web Sitesi Geliştirme, Araçlar ve Teknikler, İnternet ve Web'e Giriş
2Html Nedir? Kaynaklar, Html Dosya Yapısı ve Etiketler, İnternet ve WWW
3Photoshop – Terimler ve Araç Dosyaları
4Frontpage Kullanımı, Web Sitesi Planlama ve Hazırlama, Görsel Yer ve Bölüm Tasarlama
5Arka Plan Tasarımı, Temel PHP, Diğer HTML Teknikleri
6Sayfa Özellikleri, Metin Ekleme ve Özellikleri
7Uygulama Sınavı 1
8Linkler, Sayfaya Nesne Eklenmesi ve Özellikleri
9Temel Dreamweaver Kullanımı
10Fontlar ve Listeler, Tablolar, Frame ve Frame Özellikleri, CSS- Stil Şablonları
11Web Site ile Çalışma
12Uygulama sınavı 2
13Formlar, Örnek Form ve Form İşleme Sayfaları
14JavaScripts Kullanımı
 
Kaynaklar:
Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, 2012, Kodlab Yayınevi. Dreamweaver, Yavuz Gümüştepe, 2012, Kodlab Yayınevi. HTML-CSS-Web Siteleri Tasarlamak ve Oluşturmak, Jon Duckett, 2017, Nobel Yaşam Yayınevi.
 
Diğer Kaynaklar:
Yok
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 2 saat ders anlatımı ve 2 saat laboratuvar çalışması. Derslere katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%25
Laboratuvar2%55
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)141,0014,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)121,0012,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)110,0010,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)120,506,00
6Ev ödevleri110,0010,00
7Sınavlara Hazırlık15,005,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)110,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)110,0010,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)15,005,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır.2
2Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep  ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir.3
3Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir.4
4Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur.3
5Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir.4
6Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur.4
7Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir.3
8Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir.3
9Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir.3
10Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir.2
11Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir.3
12Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır.4
13Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir.3
14Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.1
15Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir.4
16Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır.3
17Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir.4
18Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir.4