Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar İşletmenliği II | ADA 104 | 1 | 2 | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnternet temel işlevlerini bilir |
2. Temel grafik tasarımını bilir |
3. Temel web sayfası yapabilir |
4. Hazır şablonları kullanabilir |
5. Web sayfası denetim ayarlarını yapabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ADA 104 dersi öğrencilere internete ilişkin temel kavramları aktararak günlük hayatta ihtiyaç duyacakları temel web sayfası teknolojileri altyapısının kazandıran giriş düzeyinde bir derstir. İnternetin temel yapısı, istemci-sunucu kavramları verilerek günlük iş yaşamında yagın olarak kullanılan grafik işleme (Photoshop) ve web sayfası hazırlama (Dreamweaver, Frontpage) kullanım becerilerini kazandırmak amaçlanır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders için kullanılabilinir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Web Sitesi Geliştirme, Araçlar ve Teknikler, İnternet ve Web'e Giriş |
2 | Html Nedir? Kaynaklar, Html Dosya Yapısı ve Etiketler, İnternet ve WWW |
3 | Photoshop – Terimler ve Araç Dosyaları |
4 | Frontpage Kullanımı, Web Sitesi Planlama ve Hazırlama, Görsel Yer ve Bölüm Tasarlama |
5 | Arka Plan Tasarımı, Temel PHP, Diğer HTML Teknikleri |
6 | Sayfa Özellikleri, Metin Ekleme ve Özellikleri |
7 | Uygulama Sınavı 1 |
8 | Linkler, Sayfaya Nesne Eklenmesi ve Özellikleri |
9 | Temel Dreamweaver Kullanımı |
10 | Fontlar ve Listeler, Tablolar, Frame ve Frame Özellikleri, CSS- Stil Şablonları |
11 | Web Site ile Çalışma |
12 | Uygulama sınavı 2 |
13 | Formlar, Örnek Form ve Form İşleme Sayfaları |
14 | JavaScripts Kullanımı |
|
Kaynaklar: |
Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, 2012, Kodlab Yayınevi.
Dreamweaver, Yavuz Gümüştepe, 2012, Kodlab Yayınevi.
HTML-CSS-Web Siteleri Tasarlamak ve Oluşturmak, Jon Duckett, 2017, Nobel Yaşam Yayınevi. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat ders anlatımı ve 2 saat laboratuvar çalışması. Derslere katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
Laboratuvar | 2 | %55 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 12 | 1,00 | 12,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 10,00 | 10,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 12 | 0,50 | 6,00 |
6 | Ev ödevleri | 1 | 10,00 | 10,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 1 | 5,00 | 5,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır. | 2 |
2 | Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir. | 3 |
3 | Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir. | 4 |
4 | Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur. | 3 |
5 | Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir. | 4 |
6 | Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur. | 4 |
7 | Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir. | 3 |
8 | Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir. | 3 |
9 | Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir. | 3 |
10 | Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir. | 2 |
11 | Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir. | 3 |
12 | Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır. | 4 |
13 | Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir. | 3 |
14 | Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 1 |
15 | Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir. | 4 |
16 | Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır. | 3 |
17 | Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir. | 4 |
18 | Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | 4 |