Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İktisata Giriş II | ECON 102 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Milli gelir muhasebesi, tasarruf ve yatırım, piyasa güçleri gibi temel makroiktisadi kavramları yorumlayabilir. |
2. Toplam üretim seviyesinin belirleyicilerini bilir, nominal ve reel Gayrisafi Yurtiçi Hasıla (GSYİH)’yı hesaplayabilir. |
3. Toplam istihdam ve işsizlik kavramlarını, işsizliğin üç çeşidini ve enflasyon kavramlarını açıklayabilir. |
4. Genel fiyat seviyesindeki hareketleri yorumlayabilir, enflasyon ve işsizlik arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
5. Toplam talep ve Toplam arz modellerini açıklayabilir. |
6. Ekonomide devletin rolünü, makroiktisadi değişkenleri etkilemek için kullandığı para ve maliye politikası araçlarını analiz edebilir. |
7. Para arzı kavramını, paranın farkli türlerini, para yaratma sürecini, para çarpanı, faiz oranının belirlenmesi sürecini, Merkez Bankası’nın parasal sistemdeki rolünü ve para politikası araçlarını açıklayabilir. |
8. İktisadi büyüme teorilerini yorumlayabilir. |
9. Daha az gelişmiş ülkeler için büyüme/gelişme politikaları geliştirebilir. |
10. Uluslararası ticaretin temel prensip ve kavramlarını açıklayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Makroiktisadın temel ilkelerine giriş, milli gelir muhasebesi, üretim, istihdam, işsizlik, enflasyon, faiz oranı hesaplamaları, para ve maliye politikası, uluslararası ticaret. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | İktisadi Büyüme, İş Çevrimleri ve Yapısal Durgunluk |
2 | Toplam İktisadi Faaliyetin Ölçümü |
3 | Kısa Dönemli Keynezyen Model: Talep Yönlü Politikalar |
4 | Kısa Dönemli Keynezyen Model: Talep Yönlü Politikalar; Klasik Uzun Dönem Modeli: Büyüme ve Arz Yönlü Politikalar |
5 | Klasik Uzun Dönem Modeli: Büyüme ve Arz Yönlü Politikalar |
6 | Tekrar (Problem çözümü, vs.) |
7 | Ara Sınav |
8 | Finansal Sektör ve Ekonomi |
9 | Para Politikası |
10 | Açık, Borç, Maliye Politikası |
11 | İstihdam ve İşsizlik |
12 | Enflasyon, Deflasyon ve Makroiktisadi Politikalar |
13 | Uluslararası Finansal Politikalar |
14 | Tekrar (Problem çözümü, vs.) |
|
Kaynaklar: |
1. D. C. Colander (2016), Economics, McGraw-Hill, 10th ed. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik dersler, ara sınav, final sınavı, quiz ve okuma ödevleri kullanılmaktadır. Teorik eğitim McGraw-Hill Education Connect Sistemi üzerinden öğrencilere haftalık olarak verilen okuma ödevleri ve quizler ile desteklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 10 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |