Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Akışkanlar Mekaniği | CE 577 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler akışkan hareketi ve uyguladığı kuvvetler ile ilgili uygulamada karşılaşılan problemleri çözebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Akışkanların özellikleri, hidrostatik basınç, düzgün ve eğri yüzeylere etkiyen hidrostatik kuvvetlerin hesabı, kinematik, akım çizgisi, yörünge çizgisi, akışkan elemanın hareket çeşitleri (şekil değişimi, dönme, çevri, vortisite, çevrinti), Reynolds taşınım kanunu, Navier-Stoks denklemleri, Turbülans ve türbülans gerilmeleri, sınır tabakası ve sınır tabakasında hız dağılımı, hidrodinamik direnç (sürükleme) ve kaldırma kuvvetleri, potansiyel akım çeşitleri, ve bunların süperpozisyonları. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler isterlerse Üretken Yapay Zeka kullanabilir
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Akışkanların özellikleri |
2 | Hidrostatik basınç dağılımı ve ölçümü |
3 | Düzgün yüzeye ve eğri yüzey etkiyen hidrostatik kuvvetler |
4 | Kinematik, akım çizgisi, yörünge çizgisi |
5 | Akışkan elemanın hareketleri |
6 | Reynolds taşınım kanunu |
7 | Reynolds taşınım kanununun uygulamaları |
8 | Laminer akım için Navier-Stokes denklemleri |
9 | Navier-Stokes denklemlerinin bazı laminer akımlara uygulanması |
10 | Türbülans |
11 | Navier-Stokes denklemlerinin türbülanslı akıma uygulaması |
12 | Sınır tabakası ve içerisinde ki hız dağılımı, |
13 | Akışkan akımındaki cisimlere uygulanan hidrodinamik sürükleme (direnç) ve kaldırma kuvvetleri |
14 | Potansiyel akım çeşitleri ve bunların süperposizyonları |
|
Kaynaklar: |
Munson, B.R., Young, D.F., Okiishi, T.H., Huebsch, W., Fundamentals of Fluid Mechanics, John Wiley & Sons Inc., 2009, 978.0470-26284-9
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Çengel, Y.,Cimbala, J.M., Fluid Mechanics: Fundamentals and Applications, McGraw-Hill Companies Inc., 2014, 007-3380326
Douglas, J.F., Gasiorek, J.M., Swaffield, J.A., Fluid Mechanics, Prentice Hall, 2001, 0582414768
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saatlik teorik dersler yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Ödev | 2 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 0 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 0 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 0 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 0 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 0 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 0 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |