Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yazılım Geliştirme Temelleri | CPR 201 | 2 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yazılım geliştirme yaşam döngüsü süreçlerini tanımlar. |
2. Algoritma ve akış diyagramı oluşturur. |
3. Temel düzeyde yapısal programlama mantığını uygular. |
4. Kodlama sürecinde üretken yapay zeka araçlarını etik şekilde kullanır. |
5. Basit yazılım projeleri geliştirir ve dokümante eder. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, yazılım geliştirme yaşam döngüsünün temel aşamalarını öğretmeyi amaçlar. Planlama, analiz, tasarım, geliştirme, test, bakım ve dokümantasyon gibi süreçleri içeren yazılım geliştirme sürecinin temel bileşenleri tanıtılır. Öğrenciler, algoritma geliştirme, temel akış diyagramları oluşturma, yapısal programlama ilkeleri ve yazılımda modülerlik konularında bilgi ve beceri kazanır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsüne Giriş |
2 | Planlama ve Gereksinim Analizi |
3 | Algoritma Geliştirme Temelleri |
4 | Akış Diyagramları |
5 | Yapısal Programlamaya Giriş |
6 | Conditional Structures |
7 | Döngü Yapıları |
8 | Ara Sınav |
9 | Fonksiyonlar ve Modüler Programlama |
10 | Diziler ve Temel Veri Yapıları |
11 | Yazılımda Hata Ayıklama ve Test Süreci |
12 | Yapay Zeka Destekli Kodlama |
13 | Proje Geliştirme ve Belgeleme |
14 | Öğrenci Proje Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Pressman, R. S., & Maxim, B. R. (2014). Software engineering: A practitioner's approach (8th ed.). McGraw-Hill Education. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Wirth, N. (2005). Algorithms + data structures = programs. Prentice-Hall.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders teorik anlatımlar, laboratuvar uygulamaları, proje temelli öğrenme ve yapay zekâ destekli mini uygulamalarla yürütülür. Öğrenciler bireysel ve grup çalışmaları ile projeler geliştirir.
Derse Devam Hakkında: Ara sınav ve final sınavlarının yanı sıra dönem boyunca gerçekleştirilmesi planlanan sınıf içi etkinliklere katılmayı tercih etmeyen ve verilen ödevleri teslim etmeyen öğrencilerin “NA” notu alacaklardır. Ayrıca, öğrencilerin derse katılımlarının nihai dönem notuna dahil edilecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Projesi | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |