PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Kuram ve Uygulamayı Yeniden Biçimlendiren Çağdaş Mimari MetinlerARCH 523593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. Mimarlık teorisindeki çağdaş metinler aracılığıyla çağdaş mimari pratiği tanımlamak
2. 2. 21.Yüzyılın mimari entellektüel ortamını kavramsallaştırmak,
3. 3. Çağdaş metinleri mimari bir gözle analiz ederek, “yeni” olanı ön plana taşıyabilmek
4. 4. Eleştirel düşünebilme yetisini kazanmak,
5. 5. Felsefi ve sanatsal metinleri okuma ve yorumlama yetisini güçlendirmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders çağdaş mimari metinler aracılığıyla, öğrencinin yeni kavram, kuram ve söylemsel içeriklere sahip olarak günümüz mimari pratiğini değerlendirmesini ve kendi yapma biçimini şekillendirmesini sağlamak üzere tasarlanmıştır. Ders, ağırlıklı olarak, mimarlığın 21.yüzyıldaki kültürel ve politik konumunu inceler ve bu konumun mekanın iktisadi ve siyasi açılımları üzerindeki değişimlerine yoğunlaşır. Kuram-uygulama ikiliğinin 21.yüzyıldaki dönüşümleri irdelenir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş- Ders Tanıtımı
2Mimarlık Teorisinin Dönüşümü (196x-20xx)/Metin 1
3Mimarlık Teorisinin Dönüşümü (196x-20xx)/Metin 2
4Mimarlık Teorisinin Dönüşümü (196x-20xx)/Metin 3
5Mimarlık Teorisinin Dönüşümü (196x-20xx)/Metin 4
6Mimarlığın Kültürel ve Politik Dönüşümü (198x-20xx)/ Metin 1
7Mimarlığın Kültürel ve Politik Dönüşümü (198x-20xx)/ Metin 2
8Mimarlığın Kültürel ve Politik Dönüşümü (198x-20xx)/ Metin 3
9Tekrar ve Değerlendirme
10Kuram-Uygulama Diyalektiğinin 21.Yüzyıldaki Dönüşümü/Metin 1
11Kuram-Uygulama Diyalektiğinin 21.Yüzyıldaki Dönüşümü/Metin 2
12Kuram-Uygulama Diyalektiğinin 21.Yüzyıldaki Dönüşümü/Metin 3
13Kuram-Uygulama Diyalektiğinin 21.Yüzyıldaki Dönüşümü/Metin 4
14Son Değerlendirmeler
 
Kaynaklar:
Douglas Spencer, Neoliberalizmin Mimarlığı, Çağdaş Mimarlığın Denetim ve İtaat Aracına Dönüşme Süreci, İletişim, 2018
 
Diğer Kaynaklar:
Antoine Picon, Mimarlığın Maddiliği, Janus Yayıncılık, 2019 Şevki Pekin, Yirmibirinci Yüzyıl İçin Mimarlık Tarihi, YEM Yayınları, 2019
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders seminer dersi olarak tartışma tabanlı kurgulanmıştır. Okumak üzere verilecek metinlere ilişkin gerekli ön bilgi ve açıklamalar yapılacaktır. Ancak ders, daha önceden okunan metinlerin sınıfta değerlendirilmesi, eleştirilmesi ve tartışılması yöntemiyle yürütülecektir. Görsel ve sesli materyallerle içerik desteklenecektir. Sınıf katılımı verilen ev ödevleri aracılığıyla arttırılacaktır. Ödevler, temelde öğrencilere verilen okumanın eleştirel bir incelemesi ve yorumlanması sonucu elde edilecek bir sayfalık bir metin olarak şekillenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Ödev1%30
Dönem Ödevi1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor