PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kamu Hizmeti Teorisinde Güncel GelişmelerHUK 5683 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kamu hizmeti teorisine yatkınlık kazanmak
2. İdare hukukundaki güncel gelişmeleri takip etmek
3. Kamu hizmetindeki güncel gelişmelerin takibini sağlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Neoliberal politikalar ve küreselleşmenin etkisi ile kamu hizmet kavramının, dolayısıyla devletin görevinin tanım ve kapsamındaki dönüşüm, serbeştleştirme ve özelleştirme politika ve uygulamalarının kamu hizmetlerinin sağlanmasındaki etkileri ve günümüz itibariyle kamu hizmetlerinin yürütülme usulleri incelenmekte ve değerlendirilmektedir. Buna göre öncelikle kamu hizmeti kavramının niteliği ve kapsamı ile bu konuda Devletin ve özelde idarenin yetkilerinin sınırları çizilmektedir. Kamu hizmetlerinin kuruluş ve işleyişine ilişkin temel kurallar, kamu hizmetlerine egemen olan ilkeler ile bu hizmetlerin finansmanı temel hak ve özgürlükler ve sosyal devlet ilkesi ve rekabet kuralları bağlamında incelenmektedir. İdarenin kamu hizmetlerinin yürütülmesi usulleri detaylı olarak incelendikten sonra bu konuda idarenin sorumluluğu konusu içtihatlarla beslenerek değerlendirilmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kamu Hizmeti Kavramı
2Kamu Hizmeti Tanımında Kullanılan Çeşitli Ölçütler
3Kamu Hizmetinin Temel Nitelikleri
4Kamu Hizmetinin İlkeleri
5Kamu Hizmetlerinin Hukuki Çerçevesi
6Kamu Hizmetlerinin Yürütülme Usulleri- I
7Kamu Hizmetlerinin Yürütülme Usulleri-II
81980'lerden Günümüze Kamu Hizmetindeki Gelişmeler
9Kamu Hizmetinde Yaşanan Gelişmelerde AB Etkisi
10Yenilikçi Yaklaşımlar ve Teknolojik Gelişmeler
11Dijital Kamu Hizmetleri
12Öğrenci sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
 
Kaynaklar:
Onur Karahanoğulları, Kamu Hizmeti, Turhan, 2015. Abdullah UZ, Kamu Hizmetlerinin Özel Kişilere Gördürülmesi ve Devri, 2015. Eser US, Evrensel Hizmet, Oniki Levha, 2012.
 
Diğer Kaynaklar:
Aytuğ Altın, Kamu Hizmeti Anlayışında Değişim ve Kalite, Yetkin,2019. Ebru ZEYBEK CEBECİ, Kamu Hizmetlerinin Gördürülmesine İlişkin Sözleşmeler, Seçkin, 2021. Genel idare hukuku eserleri, Makaleler, İçtihatlar.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze ders anlatımı (haftalık bazda), vaka analizi, sunumlar ve tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Dönem Ödevi (Sunumu)1%30
Dönem Ödevi (Araştırma)1%70
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi4
2Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi4
3Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi4
4Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi4
5Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi4
6Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi3
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi3
8Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi 4
9Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 3
10Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi4
11Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi 2
12Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi3
13Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak4
14Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi3
15Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak2
16Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi3