| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Edebiyat ve Çevre | ELL 653 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. 1. İnsan yaşamında ve çağdaş dünyada çevre sorunları hakkında iyi bir bilgi edinimi |
| 2. 2. Çağdaş edebiyatta çevre konularında edebi yaklaşımların tartışılması |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Dersin amacı, çevre konularını kapsayan geniş bir alanı içermektedir: bunlar, doğadaki insan, ekofeminizm ve cinsiyet, Avrupa felsefesindeki tartışmalar, biyoloji çalışmaları, eleştirel hayvan araştırmaları, posthumanizma ve iklim değişiklikleri, vs. Ders, ekoeleştirinin gelişimini izleyerek, Avrupa pastoral edebiyatından günümüz çağdaş yaklaşımlarına uzanacaktır. Hava kirliliği, doğal hayatın yokedilmesi ve şehir hayatının gelişimiyle ortaya çıkan çevresel zararlar irdelenecektir. Ders, Novalis, Rousseau, Heidegger ve Merleau-Ponty, Adorno, Deleuze ve Westphal, Zapt ve Böhme, Uezküll ve Agamben gibi Avrupa düşünürlerinin yaklaşımlarının ele alınmasının yanısıra, çevre unsurlarını yansıtan edebi yapıtları (Wordsworth, Dickens, Shelley, Carson, DeLillo, Ghosh, Atwood, Martel, Mootoo gibi yazarların yapıtlarını) ve konuyla ilgili filmleri (Microcosmos ve Grizzly Man gibi) de inceleyecektir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak Kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Derse giriş |
| 2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
| 3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
| 4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 8 | Vize |
| 9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
| 10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 12 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 13 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
| |
| Kaynaklar: |
| Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Louise Wrestling (ed.) Literature and the Environment
Timothy Clark Literature and the Environment
Stephanie LeMenager, Teresa Shewry and Ken Hiltner (eds.)
Environmental Criticism for the Twentyfirst Century
Axel Goodbody and Kate Rigby (eds.) Ecocritical Theory: New European Approaches
Mads Rosendahl Thomsen The New Human in Literature: Posthuman Visions of Changes in Body, Mind and Society after 1900.
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Yüz yüze ders anlatımı, sunular
Öğrencilerin dönem boyunca derslerin % 70 ine katılması gerekmektedir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %40 |
| Ödev | 2 | %20 |
| Ders Katılımı | 14 | %10 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 5,00 | 70,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 7,00 | 7,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 10 | 2,00 | 20,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 2 | 3,00 | 6,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 18,00 | 18,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 25,00 | 25,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır. | 3 |
| 2 | Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir. | 1 |
| 3 | Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
| 4 | Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır. | 2 |
| 5 | Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir. | 4 |
| 6 | Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır. | 2 |
| 7 | Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 1 |
| 8 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir. | 3 |