Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Metin ve İmge | ELL 650 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. İyi bir resimbetim bilgisi edinimi |
2. 2. Sözlü ve görsel sanatların birbirini nasıl etkilediğini tartışma |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kardeş sanatlar olarak adlandırılan edebiyat ve görsel sanatların birbiriyle olan ilişkisini tartışmak için tasarlanan bu ders, Platon, Horatius, da Vinci, Sidney, G. E. Lessing ve Romantikler Dönem eleştirmenlerinin yazdıklarını ele aldıktan sonra W. J. T. Mitchell, Murray Krieger, James Heffernan gibi çağdaş kuramcıların resimbetim (ekfrasis) konusundaki tartışmalarına odaklanacaktır. Bu eleştirel metinlerin tartışılması başlıca İngiliz ve Amerikan şairlerin (Wordsworth, Shelley, Keats, Ön-Rafaellocular, Ashbery, Auden, Larkin, O’Hara, Duffy, Nichols) ve yazarların (Wilde, Ackroyd, Chevalier) metinlerini incelemede öğrencilere altyapı sağlayacaktır.
Resimbetimsel metinlerin haricinde, dersin diğer bir odak noktası da görselliğin edebiyata taşındığı görsel şiirler (Herbert, e. e. cummings, Thomas ve Ferlinghetti gibi şairlerinşiirleri) ve grafik romanlar ya da görsel sanatların yazıdan beslendiği çeşitli sanat akımları (Kübist ve Dadaist kolajlar, Magritte’nin resimleri, postmoden sanat, ve çağdaş grafiti sanatı) olabilir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
5 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
9 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
11 | Vize |
12 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
13 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
14 | Seçilmiş kültürel eserlerin tartışılması |
|
Kaynaklar: |
Readings will vary from semester to semester depending on the lecturer and selected texts will be made available for students online or as photocopies.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
W. J. T. Mitchell Picture Theory
Murray Krieger Ekphrasis: The Ilusion of the Natural Sign.
James Heffernan Museum of Words: The Poetics of Ekphrasis from Homer to Ashbery
G. E. Lessing Laocoon: An Essay upon the Limits of Painting and Poetry
Horace “Ars Poetica”
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze ders anlatımı, sunular |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |