| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Tek Yazar Çalışması | ELL 643 | | 2 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. 1. Bir yazarın çalışmaları hakkında iyi bilgi edinimi |
| 2. 2. Yazarın çağdaşlarının ve tarihsel döneminin tartışılması |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu derste seçilen bir yazarın yapıtları incelenir. Yazarın yaşadığı dönem, çağdaşları ve yapıtları ile ilgili eleştiriler ele alınır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Derse giriş |
| 2 | Yazarın yaşadığı tarihi dönemin tartışılması |
| 3 | Yazarın yaşadığı tarihi dönemin tartışılması |
| 4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 8 | Vize |
| 9 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 12 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 13 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
| 14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
| |
| Kaynaklar: |
| Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Yüz yüze ders anlatımı, sunular
Öğrencilerin derslerin yüzde 70 ine katılması beklenir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %50 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 5,00 | 70,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 7,00 | 7,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 10 | 2,00 | 20,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 2 | 3,00 | 6,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 18,00 | 18,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 25,00 | 25,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
| 2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 2 |
| 3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 3 |
| 4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 2 |
| 5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 4 |
| 6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 3 |
| 7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 4 |