Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tarih, Bellek ve Travma | ELL 663 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Tarihyazımı ilkeleri, hafıza ve unutma süreçleri ve bunların metinsellikle ilişkisi konusunda açık bir temel oluşturma. |
2. 2. Bu ilkelerin ve süreçlerin edebi analiz için bir referans çerçevesi olarak eleştirel travma teorisindeki güncel gelişmelerle nasıl ilişkili olduğunun anlaşılması. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Edebi metinler, sinema, fotoğraf, görsel sanat ve sahne sanatları alanlarından seçilecek yapıtlarda kişisel ve kolektif bellek konuları ele alınacaktır. Travma ile ilgili klinik çalışmalar, demografik değişim, savaş, sığınmacıların durumu gibi küresel konular, etnik ve ulus kimliği, ırk, toplumsal cinsiyet konuları ile kültürel ve coğrafi aidiyet kavramları üzerine okumalar yapılacaktır. Yazılı, sözlü ve görsel temsilde anımsama ve unutma süreçlerinin nasıl yansıtıldığı tartışılacaktır. Kuramsal çerçeveyi üç alan oluşturacaktır: yaşanmış tarih deneyimleri ve onların anlatılması (örneğin Dominick LaCapra, Cathy Caruth ve Pierre Nora’nin yazıları) arasındaki ilişki; Freud’dan günümüz çalışmalarına bellek kavramı; ve travmatik olaylar ve tarihsel faciaların anlaşılması. Diğer metinler Budd, Revel ve Hunt, Schwarz, Balaev ve Nadal ve Calvo’nun yazılarından seçilebilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
3 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
4 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
5 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
6 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
7 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
8 | Vize |
9 | Kuramsal metinlerin tartışılması |
10 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
11 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
12 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
13 | Seçilen edebi metinlerin analizi ve tartışılması |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak metinler öğretim görevlisine bağlı olarak dönemden döneme değişiklik gösterebilir. Seçilen metinler öğrencilere öğretim görevlisi tarafından online veya fotokopi olarak sunulacaktır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Adam Budd - Modern Historiography Reader
Susannah Radstone and Bill Schwarz - Memory: Histories, Theories, Debates
Jacques Revel and Lynn Hunt - Histories
Cathy Caruth - Trauma: Explorations in Memory
Michelle Balaev - Contemporary Approaches in Literary Trauma Theory
Marita Nadal and Monica Calvo - Trauma in Contemporary Literature
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze ders anlatımı, sunular |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |