Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Psikoloji'de İleri Seviye Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Analizleri II | PSY 502 | 5 | 2 | 3 + 2 | 4 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sosyal bilimlerde, ileri düzeyde çok değişkenli analiz teknikleri hakkında kavramsal bilgi sahibi olmak |
2. Farklı ileri analiz tekniklerinin temel varsayımlarını ve kısıtlılıklarını anlamak. |
3. Sosyal bilimlerde, ileri düzeyde çok değişkenli analiz tekniklerini yürütme becerisi kazanmak. |
4. Farklı analiz tekniklerinin sonuçlarını rapor etme becerisi kazanmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY 501 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders psikoloji alanında kullanılan bazı ileri seviye çok değişkenli istatistik analizi tekniklerini tanıtmaktadır. Çok Değişkenli Regresyon Analizi, Düzenleyici Değişkenli Regresyon Analizi, Lojistik Regresyon, Yapısal Eşitlik Modelleme, Faktör Analizi gibi analizlerin kavramları ve varsayımları açıklanmakta, derste bu analizlerin demonstrasyonu yapılmakta ve öğrenciler bu analizleri lab/uygulama saatlerinde kendileri yürütmekte ve raporlamasını yapmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders Tanıtımı |
2 | Genel Doğrusal Modelin tekrarı |
3 | Veri Temizleme |
4 | Çoklu Regresyon |
5 | Çoklu Regresyon |
6 | Binary Lojistik Regresyon Analizi |
7 | Binary Lojistik Regresyon Analizi |
8 | Yönetsel Regresyon |
9 | Mediation |
10 | Yönetsel Regresyon / Mediation |
11 | Ara Sınav |
12 | Faktör Analizi |
13 | Doğrulayıcı Faktör Analizi |
14 | Yapısal Eşitlik Modeli |
|
Kaynaklar: |
Tabachnick, B. G. & Fidell, L. S. (2014). Using Multivariate Statistics. Pearson
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf içi öğrenim ve laboratuvar dersleri
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Aktiviteler | 5 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |