| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Tedarik Zinciri Yönetimi | IE 560 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Tedarik zinciri yönetiminin sistemlerin verimliliği üzerindeki etkisini anlama |
| 2. Tedarik zinciri problemlerinin çözümünde kavram ve sayısal modellerin kullanımıyla ilgili beceriler |
| 3. Rapor yazma becerileri |
| 4. Sözlü iletişim becerileri |
| 5. Takım halinde çalışma |
| 6. Etik konularda farkındalık |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, satın alma, operasyonlar ve lojistik öğelerini birleştiren sayısal modellerin vurgulandığı tedarik zinciri yönetiminin ana unsurlarını içermektedir. Tedarik zincirinin tanımı; tedarik zinciri ağlarının tasarımıyla ilgili planlama modelleri; tahmin, toplaşık planlama, satış ve operasyonel planlama ve koordinasyon modellerini içeren arz ve talep planlaması; sıklıkla kullanılan envanter modelleri ve bunların yönetimi; ulaşım ağlarının tasarımı ve planlaması; tadarikçi kararları, fiyatlandırma ve gelir yönetimi, bilgi teknolojileri ve sürdürülebilirlik gibi çapraz fonksiyonlu etmenlerin yönetimi. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Tedarik zinciri yönetimine giriş |
| 2 | Tedarik zincirinin tasarımı: Dağıtım ağları |
| 3 | Tedarik zincirinin tasarımı: Ağ tasarımı, global tedarik zincirleri |
| 4 | Tedarik zincirinde arz ve talebin planlanması: Talep tahmini |
| 5 | Tedarik zincirinde arz ve talebin planlanması: Bütünleşik planlama |
| 6 | Tedarik zincirinde arz ve talebin planlanması: Satış ve operasyonel planlama, koordinasyon |
| 7 | Tedarik zincirinde envanter planlanması ve yönetimi: Ölçek ekonomisinin yönetimi, çevrim stoğu |
| 8 | Tedarik zincirinde envanter planlanması ve yönetimi: Belirsizliğin yönetimi, güvenlik stoğu |
| 9 | Tedarik zincirinde envanter planlanması ve yönetimi: Elde tutulacak optimal ürün miktarı |
| 10 | Ulaştırma ağlarının tasarımı ve planlaması |
| 11 | Teadarik zincirinde çapraz işlevli etmenlerin yönetimi: Kaynak sağlama kararları |
| 12 | Teadarik zincirinde çapraz işlevli etmenlerin yönetimi: Fiyatlandırma ve gelir yönetimi |
| 13 | Teadarik zincirinde çapraz işlevli etmenlerin yönetimi: Bilgi teknolojileri, sürdürülebilirlik |
| 14 | Öğrencilerin vaka analizi sunumları |
| |
| Kaynaklar: |
| Chopra, Sunil and Meindl, Peter., Supply Chain Management, Pearson, 5th ed., 2013. 9780132743952 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Simchi-Levi, David and Kaminsky, Philip., Designing and Managing the Supply Chain, McGraw-Hill, 3rd ed., 2007. 9780073341521 |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftada 3 saat ders anlatımı. Öğrenciler kayıt durumuna göre son 1-2 haftanın ders saatlerinde vaka sunumlarını yaparlar. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 2 | %20 |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %30 |
| Sözlü Sunum | 1 | %10 |
| Vaka İncelemesi | 1 | %10 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 2 | 9,00 | 18,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 18,00 | 18,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 21,00 | 21,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 |
| 2 | Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. Yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
| 3 | Endüstri Mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, bileşen veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir ve uygular. | 0 |
| 4 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
| 5 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 0 |
| 6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 |
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
| 8 | Bir yabancı dili (özellikle İngilizceyi) en az Avrupa Dili Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 |