Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kodlama Teorisi | CENG 566 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Hata kontrol kodlaması, herhangi bir dijital iletişim sisteminin kritik bir parçasıdır ve birçok matematik ve bilgisayar bilimi alanına derin bağlantıları vardır. Bu ders, doğrusal blok kodlar ve konvolüsyon kodları, kodlama ve kod çözme teknikleri ile gerçek dünyadaki senaryolardaki uygulamalarını kapsar. Konular arasında basit tekrar kodları, Hamming kodları, Reed Muller kodları, düşük yoğunluklu parite kontrol kodları ve turbo kodları bulunur. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler, ders ödevleri ve projelerinde destekleyici bir araç olarak üretken yapay zekâ (YZ) araçlarını kullanabilirler. Ancak bu araçlar, bağımsız çalışmanın yerine geçmemeli, yalnızca yardımcı olarak görülmelidir. Yapay zekâ tarafından üretilen bilgilerin ve kaynakların doğruluğunu kontrol etmek öğrencilerin sorumluluğundadır, çünkü:
Yapay zekâ araçları yanlış veya yanıltıcı bilgiler üretebilir ve var olmayan kaynaklara atıfta bulunabilir.
Yapay zekâ tarafından üretilen içerikler, fikrî mülkiyetleri uygun şekilde atıfta bulunmadan kullanabilir ve bu durum etik sorunlara yol açabilir.
Yapay zekâ desteğiyle oluşturulan her türlü içerik veya kod, uygun şekilde kaynak gösterilerek referans verilmelidir.
Yapay zekâ tarafından üretilen içeriğin nasıl kaynak gösterileceği ile ilgili yönergeler için aşağıdaki kaynağa başvurabilirsiniz:
Chicago Atıf Sistemi – Yapay Zekâ İçeriklerinin Kaynak Gösterimi (https://www.chicagomanualofstyle.org/qanda/data/faq/topics/Documentation/faq0422.htm)
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Shannon kodlama teoremi ve gürültü modelleri (en kötü durum, stokastik) |
2 | Kodlama teorisinin temel kavramları ve kombinatoryal sınırları |
3 | Klasik kod yapıları (cebirsel, LDPC, birleşik, vb.) |
4 | Reed-Solomon kod çözümü ve uygulamaları |
5 | Genişletici kodlar ve doğrusal zaman hata düzeltme |
6 | Liste kod çözme; optimum yedeklilikle hata düzeltme. |
7 | Tekrarlı kod çözme yöntemleri ve inanç yayılımı |
8 | Oransız kodlar; evrişimli kodlar. |
9 | Hesaplama karmaşıklığındaki kodlar |
|
Kaynaklar: |
Handbook of Coding Theory Vol. I, II. Pless, Huffman and Brualdi. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Introduction to Coding Theory (third edition). van Lint.
The Theory of Error-Correcting Codes. MacWilliams and Sloane. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, Ara Sınav ve Final Sınav, Problem Seti. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav I | 2 | %20 |
Ara Sınav II | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
Problem Sets | 0 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|