Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Biyofotoniğe Giriş | MNT 522 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Biyofotonikde kullanılan optiğin temellerini anlar |
2. ışığın hücreler ve dokuyla etkileşimini öğrenir |
3. Değişik optik görüntüleme, algılama tekniklerini ve bunların biyotıp da ki uygulamalarını öğrenir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Biyofotonik, biyolojik dokuların tespitinde, görüntülenmesinde ve işlenmesinde ışığı kullanır. Fotonik ve biyolojinin karışımını içeren önemli bir alandır. Bu ders ana olarak ışığın biyolojik maddeyle etkileşimi üzerine yoğunlaşır. Bu bağlamda, optiğin temelleri, lazerler ve biyoloji, ışığın hücreler ve dokularla etkileşimi, çeşitli optik görüntüleme, algılama ve aktivasyon teknikleri ve bunların biyotıp uygulamaları ele alınacaktır. Ayrıca ileri düzey konular olarak yeni ışık klavuzu modelleri ve ışık aktivasyonlu tedavi yönemleri incelenecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste Üretken Yapay Zeka Kullanımı yoktur |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Işık ve maddenin temelleri |
2 | Biyolojinin temelleri |
3 | Işık madde etkileşiminin temelleri |
4 | Lazerin Temelleri, Günümüz Lazer Teknolojileri,Doğrusal olmayan Optik |
5 | Doğrusal olmayan optiğin Temelleri |
6 | Fotobiyoloji: ışığın hücreyle etkileşimi |
7 | Fotobiyoloji: ışığın dokuyla etkileşimi |
8 | Biyo görüntüleme: temeller |
9 | Floresan Mikroskobisi |
10 | Konfokal Mikroskobisi, Düfüzyon Optik tomografi |
11 | Çoklu foton Mikroskobisi; Doğrusal Olmayan Optik görüntüleme |
12 | Optik koherens tomografi |
13 | Biyo görüntüleme Uygulamaları: Hücresel, Doku ve canlı içi görüntüleme |
14 | Optik Sensörler |
|
Kaynaklar: |
Yazar:Paras N. Prasad
Kitap İsmi:Introduction to Biophotonics
Yayın evi:John wiley & sons, inc.
Yayın yılı:2003
ISBN:0-471-28770-9
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Yazar:L. V. Wang, H.-I. Wu
Kitap İsmi:Biomedical Optics: Principles and Imaging
Yayın evi:John wiley & sons, inc.
Yayın yılı:2012
ISBN:9780471743040 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 3 |
2 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği. | 0 |
3 | Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 0 |
4 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 0 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği. | 0 |
8 | En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 2 |
9 |
Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği.
| 0 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 0 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 0 |