PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Malzemelerin Mekanik DavranışlarıMNT 5193 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenci, çeşitli malzemelerin gerilme-gerinim ilişkilerini analiz edebilir ve uygun mekanik modellerle ifade edebilir.
2. Öğrenci, yorulma, kırılma ve çentik etkileri gibi mekanik davranış konularını tanımlayabilir ve mühendislik problemlerine uygulayabilir.
3. Öğrenci, kompozit malzemeler de dahil olmak üzere farklı malzeme türlerinin mekanik özelliklerini karşılaştırarak değerlendirebilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Gerilme-gerinim denklemleri ve modelleri, Mekanik testler, Gerilme ve gerinim halleri, Birleştirilmiş gerilmeler altında yorulma ve kırılma, Çentikler, Doğrusal-elastik kırılma mekaniği, Malzemelerin Yorulması, Gerinime dayalı yorulma yaklaşımı, Yorulma çatlağı ilerlemesi, Kompozit malzemeler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamaktadır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Malzemelerin mekanik davranışına giriş
2Gerilme ve gerinim tanımları
3Gerilme-gerinim denklemleri ve modelleri
4Mekanik testler: Çekme, basma, burulma,yorulma, sürünme vb.I
5Mekanik testler: Çekme, basma, burulma,yorulma, sürünme vb.II
6Yorulma davranışına giriş
7Yorulma altındaki malzeme davranışı ve ömür tahmini
8Gerinime dayalı yorulma yaklaşımı
9Yorulma çatlağı oluşumu ve ilerlemesi
10Sürünmeye Giriş
11Sürünme testleri
12Çentik etkileri ve gerilme yoğunlaşması
13Doğrusal-elastik kırılma mekaniği
14Kompozit malzemelerin mekanik davranışları
 
Kaynaklar:
Mechanical Behavior of Materials, 5th Edition, Norman Dowling, Stephen Kampe, Milo Kral, Pearson, 2018, ISBN: 013460654X
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Dönem Ödevi1%35
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir.1
2Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği.1
3Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği.1
4Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği.2
5Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği.1
6Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği.3
7Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği.0
8En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği.2
9 Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği. 1
10Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği.1
11Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık.2