Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Nanoölçekte Karakterizasyon | MNT 510 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mevcut farklı analitik teknikler ve anahtar özellikler üzerinde odaklanan nanomalzeme karakterizasyonu için temel bilgi kazanır. |
2. Nanoölçekte karakterizasyon ile ilgili en son teknikler hakkında bilgi edinir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Malzemelerin ve aygıtların nano ölçekte karakterizasyonu, mikroskopi (optik ve elektron: SEM, TEM); taramalı sonda mikroskopları (SEM, AFM); profilometer; reflektometri & elipsometri, X-ışınları kırınımı; spektroskopi (EDX, SIMS, Kütle spec., Raman, XPS); parçacık boyutu analizi, manyetik, elektrokimyasal, elektriksel ve ısıl yöntemler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Nanobilimin Temelleri |
2 | Nanomalzemelere Özgü Özellikler |
3 | Nanopartiküllerin mikroyapılarının, boyutlarının ve şekillerinin gözlemlenmesi |
4 | Optik ve elektron (SEM, TEM) teknikleri ile mikroyapı karakterizasyonu |
5 | Parçacık Sayısı Boyut Dağılımı |
6 | Taramalı tünelleme (STM) ve atomik kuvvet mikroskobu (AFM) |
7 | Profilometri |
8 | Reflectometri ve Elipsometri |
9 | X-Işını kırınımı |
10 | Nanomalzemelerin Karakterizasyonu için Spektroskopik Teknikler |
11 | Manyetik Yöntemler |
12 | Elektrokimyasal Yöntemler |
13 | Elektriksel Yöntemler |
14 | Termal Yöntemler |
|
Kaynaklar: |
1. Nanomaterial Characterization: An Introduction, Ratna Tantra, John Wiley & Sons, Inc., 2016.
2. C. Binns, Introduction to Nanoscience and Nanotechnology, John Wiley & Sons, 2010.
3. Osvaldo de Oliveira, Jr Ferreira Marystela Fábio de Lima Leite Alessandra Luzia Da Róz, Nanocharacterization Techniques, 1st Edition, Elsevier, 2017. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Ödev | 2 | %10 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |