PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tarihi Yapılardan ÖğrenmekARCH 6253 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenci mimarlık uygulamalarının kadim problemleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur.
2. Öğrenci araştırdığı konulara benzerlikler kurma, ortak özellikler bulma gibi süreçlerle kavramsal bakış geliştirme yetisi kazanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Öğrenciler, bu ders kapsamında, seçilmiş bazı belirgin özellikleri bünyesinde bulunduran ve bu özellikler ile doğrudan ilgili örnekler olarak kabul görmüş yapıları veya yapı gruplarını, yapısal özellikleri, taşıyıcı sistem özellikleri ve ölçek gibi uygulayışsal kavramlar üzerinden inceler ve bunlarla ilgili kısa sunuşlar hazırlarlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında yapay zeka kullanımını gerektirecek herhangi bir uygulama yapılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, genel bilgiler, ders işleyişi
2Taşınabilir Mimarî: Çadır ve Yurt
3Yapısal sağlamlık ve basitlik ara kesitinde biçimlenmiş bir ortaçağ mimari ürünü: Anadolu Selçuklu Kervansarayları
4Sürekliliğin, geçiciliğin, değişimin ve yaşamla bütünleşikliğin anlatımı: Türk Evi
5Sınırları Zorlamak: Pantheon ve Ayasofya
6Sınırları Zorlamak II: Gotik Katedraller
7Yaşamın kaynağı ve mimarlık: Su yapıları
8Geçmişten günümüze, eğlence, kan, ter, sevinç ve gözyaşı: Gösteri ve Spor yapıları
9Kentlerin koruyucusu, sultanların sığınağı: Surlar ve kaleler
10Diğer dünyanın kapısı: Eski Mısır kültüründe ve diğer kültürlerde mezar yapıları
11Genel değerlendirme
12Final Projesinin sunuşu
13Final Projesinin sunuşu
14Final Projesinin sunuşu
 
Kaynaklar:
Bu derse ait ders kitabı veya basılı ders notu yoktur.
 
Diğer Kaynaklar:
Ders içeriği ile ilgili bibliyografya ilk derste öğrencilerle paylaşılır. The bibliography regarding the course content is shared with the students in the first lesson.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 hours of lectures including the presentations of the lecturer and the students and discussion.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Araştırma1%50
Final Projesi1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi4
2Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi4
3Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması3
4Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması0
5İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması0
6Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek2
7Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak0
8Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek3
9Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak0
10Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek3
11Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek0
12Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek0
13Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek0
14Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek0
15Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek0
16Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek 0