Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Koruma ve Toplum | ARCH 623 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenci, meslek insanı olarak, kültür mirasının korunması ile ilgili eğitim almış olsa dahi, kültür mirasının korunması ile ilgili konularda tek başına davranamayacağının bilincine ulaşır |
2. Koruma ve toplum ilişkisine sahadan edinilen bilgiler ışığında gerçekçi bir bakış açısı geliştirir. |
3. Toplumların kültürel yapıları, kültür mirasının korunması konusuna yaklaşımları ve bu konu ile ilgili davranış özellikleri hakkında bilgi edinir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Koruma ve toplum dersinde, kültür mirasının korunması ve toplum ilişkisinin farklı yönleriyle incelenerek koruma süreçlerinin daha verimli ve başarılı biçimde kurgulanabileceği ana fikri üzerinden tartışmalar yürütülür.
Toplumda mimari mirasın korunmasını sağlayacak değer yargılarının nasıl oluştuğunun, değer algısının nasıl biçimlendiğinin örneklerle incelenmesi, literatürde tanımı verilen değerlerden kaçının Türk toplumunda karşılık bulduğu, kültür mirasının yitirilmesi, koruma müdahalesi görmüş mimari miras kavramının toplum tarafından nasıl değerlendirildiği, toplumun eğitim seviyesinin koruma süreçlerine etkisi gibi konular örnekler üzerinden tartışılır. Öğrencilerin vaka bazında kişisel çalışmalar üreterek katkıda bulunmaları beklenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, genel bilgiler, ders işleyişi |
2 | Konu anlatımı: Kültür mirasının korunması konusunun önemi ve tarihsel süreçte toplumların gündeminde nasıl yer aldığı |
3 | Kültür mirasının korunması: Moda, zorunluluk ve gereksinim ötesinde bir pratik |
4 | Çalışma konularının seçimi, tartışma |
5 | Ön araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi, yöntem üzerine tartışmalar |
6 | Kültür mirası - toplum ilişkisi ile ilgili çalışmalara yaklaşım ölçütleri ve kısıtları üzerine |
7 | Sunuşlar ve tartışma |
8 | Sunuşlar ve tartışma |
9 | Sunuşlar ve tartışma |
10 | Genel değerlendirme: Hazırlanacak final projesi ile ilgili tartışma |
11 | Final Projesinin sunuşu |
12 | Final Projesinin sunuşu |
13 | Final Projesinin sunuşu |
14 | Final Projesinin sunuşu |
|
Kaynaklar: |
Bu derse ait ders kitabı veya basılı ders notu yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Erder, C. 2007. Tarihi Çevre Bilinci, Ankara: ODTÜ Mimarlık Fakültesi
Madran, E., Özgönül, N., 2005. Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Ankara: TMMOB Mimarlar Odası |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 saatlik, anlatım, tartışmalar ve öğrenci sunuşlarını içeren dersler halinde planlanmıştır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Alan Çalışması | 2 | %30 |
Final Projesi | 1 | %70 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |