Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnsan Bilişinin Kültürel Kökenleri ve Mimari Tasarım Üzerindeki Etkileri | ARCH 622 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnsan bilişinin kültürel kökenlerinin anlaşılması. |
2. Kültürün mimari tasarım üzerindeki etkisinin kavranması. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders insan bilişinin kültürel kökenleri konusunda geliştirilen biliş teorileri ışığında, mimari tasarımda kültürel bilginin etkisi konusunda geliştirilen teorik tartışmaların ve araştırma sonuçlarının tartışılmasını amaçlamaktadır.
Ders kapsamında, biyolojik ve kültürel kalıtım, kültürel öğrenme süreçleri, dilsel iletişim ve sembolik temsil araçlarına kültürün etkisi, kültürün bilişe etkisi ve kültürel biliş, bir iletişim aracı olarak mimarlık, mimari tasarım oluşumu ve yorumlanmasında kültürel bilginin etkisi, ve mimarlık eğitiminde kültürün yeri konusundaki teoriler tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Kültür: Tanım ve Kapsamı |
3 | Biyolojik ve Kültürel Kalıtım |
4 | Kültürel Öğrenme Süreçleri |
5 | Dilsel İletişim ve Sembolik Temsil Araçlarına Kültürün Etkisi |
6 | Kültürün Bilişe Etkisi Ve Kültürel Biliş (1) |
7 | Kültürün Bilişe Etkisi Ve Kültürel Biliş (2) |
8 | Bir İletişim ve Sembolik Temsil Aracı Olarak Mimarlık |
9 | Mimarlık ve Kültür |
10 | Mimari Tasarım Oluşumu Ve Yorumlanmasında Kültürel Bilginin Etkisi (1) |
11 | Mimari Tasarım Oluşumu Ve Yorumlanmasında Kültürel Bilginin Etkisi (2) |
12 | Mimarlık Eğitiminde Kültürün Yeri Konusundaki Teoriler (1) |
13 | Mimarlık Eğitiminde Kültürün Yeri Konusundaki Teoriler (2) |
14 | Biliş, Kültür ve Mimarlık İlişkisi Üzerine Tartışma |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Finke, R., Ward, S., and Smith, S. Creative Cognition The MIT Press 1992
Tomasello, M. The Cultural Origins of Human Cognition Harvard University Press 1999
Ross, N. Culture and Cognition: Implications for Theory and Method Sage Publications 2004
Anderson, J. R. Cognitive psychology and its implications Worth Publishers, New York 2000
Thagard, Paul Mind: introduction to cognitive science, second edition MIT Press, Cambridge, Massachusetts 2005
C. Eastman, W. Newstetter & M. McCracken (eds.) Design knowing and learning: Cognition in design education Elsevier Books, Oxford 2001 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders teorik sunuş ve tartışmalar içermektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |