Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Proje Yönetimi | ARCH 615 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yapı elde etme süreci proje paydaşlarının ortak çalıştığı karmaşık ve uzun soluklu bir süreçtir. Planlama, tasarım, yapım, kullanım, onarım ve yıkım aşamaları bu karmaşık sürecin ayrılmaz parçalarıdır. Bu ders kapsamında planlama aşamasından yapının ömrünü doldurduğu yıkım aşamasında kadar bir projenin başarıya ulaşmasında yönetimsel ilkeler tartışılacaktır. Projeye ait kaynakların etkin kullanımı, paydaşlar arası eşgüdüm, aşamalar boyunca zaman, kalite, maliyet yönetimi, risk faktörlerinin analizi, bu derste işlenecek temel konuların başında gelmektedir. Proje yönetimine ait tüm kavramların örnek olay incelemeleri yapılarak teorik bilginin pratik uygulamalar ile desteklenmesi de hedeflenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
|
Kaynaklar: |
Walker, A. (2015). Project Management in Construction (6th ed.)
Winch, G. (2010). Managing Construction Projects: An Information Processing Approach (2nd ed.) |
|
Diğer Kaynaklar: |
Project Management Institute. (2021). A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) – 7th Edition |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, 3 saatlik teorik anlatımlar ve örnek olay çalışmaları ile desteklenen interaktif bir yapıya sahiptir. Her hafta belirli bir konu başlığı altında teorik bilgiler sunulacak ve bu bilgiler, ilgili örnek olaylar üzerinden pekiştirilecektir.
Teorik Anlatım: Dersin ilk kısmı, öğretim üyesi tarafından haftanın konusu ile ilgili temel kavramların ve ilkelerin anlatıldığı teorik bir sunumdan oluşacaktır. Bu bölümde, proje yönetimiyle ilgili genel prensipler, yöntemler ve stratejiler detaylı bir şekilde ele alınacaktır.
Örnek Olay Çalışmaları: Teorik anlatımın ardından, öğrencilere gerçek dünyadan alınmış örnek olaylar sunulacak ve bu olaylar üzerinden sınıf içinde grup tartışmaları gerçekleştirilecektir. Öğrenciler, teorik bilgileri pratikte nasıl uygulayacaklarını tartışacak ve problem çözme becerilerini geliştireceklerdir.
Grup Çalışmaları ve Tartışmalar: Öğrenciler, örnek olayları inceleyerek, grup içinde çözüm önerileri geliştirecek ve sınıfla tartışacaklardır. Bu süreç, öğrencilerin kolektif düşünme, analiz yapma ve etkili iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır.
Değerlendirme ve Geribildirim: Dersin sonunda, öğretim üyesi tarafından öğrencilerin grup tartışmalarına geri bildirim verilecek ve anahtar noktalar üzerinde durulacaktır. Ayrıca, öğrencilerin proje yönetimi becerilerini geliştirmeleri için gereken ek kaynaklar ve öneriler sunulacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |