PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası (Ticari) TahkimHUK 5473 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Uluslararası ticaret hukuku açısından önem taşıyan tahkim/uyuşmazlık çözüm yolu hakkında bilgi sahibi olma.
2. Uluslararası tahkim merkezlerini tanıma.
3. Tahkim usulü hakkında genel bilgi sahibi olma.
4. Hakem kararlarının tenfizi.
5. Akademik araştırma, ödev yazım kuralları, akademik tartışma tekniklerine giriş.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Ders, uyuşmazlık çözüm yöntemi olarak tahkimin tercih edilme nedenlerini, türlerini, başlıca uluslararası tahkim kurumlarını, tahkim prosedürünü, hakem kararlarının iptalini ve hakem kararlarının tenfizini kapsamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Tahkimin tercih edilme gerekçeleri, tahkim türleri
3Tahkim anlaşması
4Hakemlerin seçimi
5Tahkim usulüne ilişkin meseleler
6Milletlerarası Tahkim Kanunu'nun uygulama alanı
7Tahkim usulüne ilişkin meseleler
8Uluslararası tahkim kurumlarının kuralları (ICC, WIPO, ISTAC, TOBB) ve UNCITRAL Tahkim Kurallarının karşılaştırılması
9Hakem kararı ve hakem kararının iptali
10Hakem kararlarının tenfizi
11Ödev sunumu
12Ödev sunumu
13Ödev sunumu
14Ödev sunumu
 
Kaynaklar:
Turgut Kalpsüz, Milletlerarası Tahkim, Yetkin, 2010. Ziya Akıncı, Milletlerarası Tahkim, Vedat, 2021. Gary B. Born, International Commercial Arbitration, Kluwer, 2014. Gülce Gümüşlü Tunçağıl, Uluslararası Sınai Mülkiyet Haklarına İlişkin Uyuşmazlıkların Tahkim Yoluyla Çözümü ve Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü Tahkim Kuralları Konuya ilişkin Mevzuat ve uluslararası anlaşmalar.
 
Diğer Kaynaklar:
Thomas H. Webster/Michael W. Bühler, Handbook of ICC Arbitration (Commentary, Precedents, Materials), Sweet&Maxwell, 2014.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı ve ödev sunumu
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Ödev1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi4
2Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi4
3Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi4
4Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi4
5Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi4
6Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi4
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi4
8Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi 3
9Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 4
10Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi4
11Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi 0
12Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi3
13Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak0
14Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi3
15Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak0
16Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi4