Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Grafiklerinde Gelişmiş Konular | CENG 626 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Gelişmiş işleme teknikleri, gerçek zamanlı grafik optimizasyonu ve bilgisayar grafiklerindeki sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamalarında ortaya çıkan trendler hakkında kapsamlı bir anlayış gösterir. |
2. Derinlemesine literatür incelemeleri, araştırma makalelerinin eleştirel analizi ve uygulamalı projeler aracılığıyla araştırma becerilerini geliştirir ve bilgisayar grafikleri araştırma ve geliştirmesinde ileri düzey metodolojileri değerlendirme ve uygulama yeteneğini geliştirir. |
3. Grafik uygulamalarında gelişmiş grafik algoritmalarının, hesaplamalı geometri tekniklerinin, prosedürel içerik oluşturma yöntemlerinin ve makine öğrenimi entegrasyonunun uygulanmasında pratik deneyim kazanır. |
4. Bilgisayar grafikleri alanına önemli bilimsel katkılarda bulunmaya ve bu alanın gelecekteki yönünü şekillendirmeye aktif olarak katılmaya hazır olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, bilgisayar grafikleri araştırma ve geliştirmesinin geleceğini şekillendiren gelişmiş kavramları, metodolojileri ve ortaya çıkan eğilimleri keşfetmeyi amaçlamaktadır. Konular arasında küresel aydınlatma ve fiziksel tabanlı işleme, gerçek zamanlı grafik optimizasyonu, sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, ağ işleme ve şekil analizi için hesaplamalı geometri, prosedürel içerik oluşturma, makine öğreniminin grafiklere entegrasyonu, gelişmiş animasyon ilkeleri gibi gelişmiş işleme teknikleri yer almaktadır. Ders, derinlemesine literatür taramalarını, araştırma makalelerinin eleştirel analizini, uygulamalı projeleri ve öğretim üyelerinin rehberliğinde öğrencilerin orijinal araştırma katkılarını içerir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Gelişmiş görüntü oluşturma tekniklerine giriş: küresel aydınlatma ve fiziksel tabanlı görüntü oluşturma. |
2 | Gerçek zamanlı grafik optimizasyon stratejileri ve teknikleri. |
3 | Bilgisayar grafiklerinde sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamalarının incelenmesi. |
4 | Ağ işleme ve şekil analizi için hesaplamalı geometri. |
5 | Grafiklerde prosedürel içerik oluşturma yöntemlerine giriş. |
6 | Makine öğrenimi tekniklerinin bilgisayar grafik araştırmalarına entegrasyonu. |
7 | İleri animasyon ilke ve teknikleri. |
8 | Bilgisayar grafiği alanında seçilmiş araştırma makalelerinin derinlemesine literatür taraması. |
9 | Alandaki son gelişmelerin eleştirel analizi ve tartışılması. |
10 | Gelişmiş grafik algoritmalarının uygulanmasına odaklanan uygulamalı projeler. |
11 | Literatür araştırması bulguları ve analizi üzerine öğrenci sunumları. |
12 | Öğrenci sunumlarının tartışılması ve eleştirisi, araştırma boşluklarının belirlenmesi. |
13 | Potansiyel araştırma konularının araştırılması ve öneri geliştirme. |
14 | Orijinal araştırma katkılarının sunulması. |
|
Kaynaklar: |
Computer Graphics: Principles and Practice, 3rd ed., John F. Hughes, 978-0321399526, 2013 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yok |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saatlik teori dersi, literatür araştırması sunumları |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |