Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sürekli Ortamlar Mekaniği | ME 628 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kartezya ve eğrisel koordinat sistemlerinde vektör ve tensör işlemlerini gerçekleştirmek |
2. Bir sürekli ortamda hareket, deformasyon ve kuvvetleri tanımlamak |
3. bir süreklilik için hareket denklemlerini ve koruma yasalarını türetmek |
4. akışkanlar ve viskoelastik katılar için yapısal modelleri anlamak |
5. Sıvılar ve katılar için basit sınır değer problemlerini çözün |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, lisansüstü öğrencilere sürekli bir ortamda geçerli olan temel fizik yasalarını anlamalarını ve doğrusal teoriyi geliştirmelerini sağlayacaktır. Ayrıca, Kartezyen tensörlere giriş, bir süreklilik içinde bir noktadaki gerilme incelemesi, deformasyon analizi ve mekanik ile termodinamiğin temel yasalarına dair bir çalışma sunacaktır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
YOK |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Vektör ve tensör hesabı |
2 | Deformasyon Kinematiği |
3 | Denge Yasaları |
4 | Stres Analizi |
5 | Kurucu Modelleme |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
The Mechanics and Thermodynamics of Continua, M. Gurtin, L. Anand, Cambridge University Press; Reprint edition. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 ders saati olarak işlenecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Derse Devamsızlık | 14 | %5 |
Ödev | 4 | %20 |
Aktiviteler | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 3 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 3 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 0 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |