Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Taşınımla Isı Transferi | ME 613 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler taşınım ile ısı transferinin fiziksel prensiplerini anlar |
2. Öğrenciler mühendislikte karşılaşılan taşınım ile ısı transferi problemlerinin matematiksel formülasyonu, çözüm ve analizi ile ilgili yetenekleri kazanır |
3. Öğrenciler, hem laminer hem de türbülanslı konveksiyon alanında bağımsız çalışma yapmak ve ileri teknik literatürü anlamak için gerekli becerileri geliştirirler. |
4. Öğrenciler mühendislikte karşılaşılan taşınım ile ilgili ısı transferi problemlerinin çözümünü tasvir edebilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Temel ilke ve denklemler. Temel denklemlerinin türetilmesi. İntegral yöntemi. Laminer iç ve dış akışlarda zorlanmış konveksiyon. Türbülanslı akışlarda zorlanmış konveksiyon; Türbülans modelleri: cebirsel modeller, bir ve iki denklem modelleri, ısı transferini hesaplanması. Hem iç hem de dış akışlar için deneysel korelasyonlar. Doğal konveksiyonda ısı transferi. Mikro kanallarda taşınım ile ısı transferi. Taşınım ile Isı transferinde nano akışkanlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
NA |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Taşınım ile Isı Transferinin Temelleri |
2 | Taşınım ile Isı Transferinin Temel Denklemleri |
3 | Dış Akış Problemlerinde Sıkıştırılamaz Akışkanlar için Sınır Tabaka Denklemleri |
4 | Taşınım ile Isı Transferi İntegral Metodu |
5 | Boyut Analizi |
6 | Sıkıştırılamaz Akışkanlar için Laminar Isı Transferi |
7 | Kanal İçi Bir Boyutlu Laminar Taşınım ile Isı Transferi |
8 | Kanal İçi Laminar Taşınım ile Isı Transferi |
9 | Doğal Taşınım ile Isı Transferi |
10 | Türbülanslı Akışta Isı Transferi |
11 | Türbülanslı Akışta Isı Transferi |
12 | Türbülanslı Akışta Isı Transferi |
13 | Türbülanslı Akışta Isı Transferi |
14 | Türbülanslı Akışta Isı Transferi |
|
Kaynaklar: |
Convective Heat Transfer, S.Kakac, Y.Yener and A.Pramuanjoroenkij, CRC Press 2014
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Heat Convection, 2nd edition, Latif.M.Jiji, Springer, 2009 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersin formatı; sınıf içi yüz yüze ders anlatımları,okuma ve araştırma ödevleri, bilgisayar laboratuar ödevleri ve öğrenci sunumlarından. Öğrenciler, Matlab, Maple veya Fortran programlama dillerinden birini iyi bilmeli. Haftalık ödevlerin, derste anlatılan konuların anlaşılmasını desteklenmesi, güçlendirmesi ve genişletmesi beklenmektedir |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 4 | %20 |
Aktiviteler | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 3 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 2 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 1 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 1 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |