PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası Aile HukukuHUK 5653 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. -Konsolosluk evlenmeleri, çocuğun yerinin hukuka aykırı olarak değiştirilmesi (ebeveynin çocuğu kaçırması), yabancı makamlardan verilen boşanma kararlarının Türkiye'de etkisi, nafaka alacaklarının bir başka ülkede tahsili, yabancı makamlardan verilen nafaka kararlarının tenfizi, yabancı unsurlu kişi hallerine ilişkin meselelerde Türk mahkemelerinin yetkisini tayini hakkında bilgi sahibi olunması.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Farklı devlet vatandaşı kişilerin evlilikleri, aile bireylerinin farklı ülkelerde yaşamasının aile hukukundan doğan yükümlülüklere etkisi, yabancı devletlerin yargı organlarınca verilen boşanma, nafaka, velayet ve diğer konulardaki kararların etkisi meselelerinin her zaman güncelliğini korumaktadır. Uluslararası toplum aile fertlerinin korunması için çaba sarf etmekte, bir takım koruma mekanizmaları geliştirmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1 Uluslararası Aile Hukuku dersinin kapsamı ve işleyiş biçimi hakkında bilgilendirme -Uluslararası Aile Hukukunda yeknesaklaştırma faaliyetleri, mekanizmalar - Lahey Devletler Özel Hukuku Konferansı
2milletlerarası özel hukuka giriş- kanunlar İhtilafı hukukunun temel kavramları
3Milletlerarası Usul Hukukunun temel kavramları- milletlerarası yetki ve tanıma-tenfiz
4Nişanlanma ve Evlenme
5Evlenme
6 mal rejimleri
7Boşanma
8soybağı
9evlat edinme- velayet
10Nafaka
11Velayete dair milletlerarası sözleşmeler
12Nafaka dair milletlerarası sözleşmeler
13uluslararası çocuk kaçırma sözleşmesi-sunum
14uluslararası çocuk kaçırma sözleşmesi -Sunum
 
Kaynaklar:
Feriha Bilge TANRIBİLİR, Çocuk Haklarının Uluslararası Korunması ve Korunma Mekanizmaları, Yetkin Yayınları, Ergin Nomer, Devletler Hususi Hukuku, Filiz Kitabevi, 2021 Gülören TEKİNALP, Milletlerarası Özel Hukuk Cemal Şanlı/Emre Esen/İnci Ataman-Figanmeşe, Milletlerarası Özel Hukuk, Vedat Kitapçılık, 2022
 
Diğer Kaynaklar:
Şanlı/Gökyayla: Milletlerarası Aile Hukuku
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı ve sunum
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sınıf Tartışmaları1%40
Dönem Ödevi1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi3
2Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi3
3Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi3
4Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi4
5Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi4
6Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi4
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi3
8Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi 3
9Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 2
10Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi3
11Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi 1
12Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi3
13Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak2
14Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi3
15Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak3
16Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi4