Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimaride ve İç Mekanlarda Estetik | IAGR 540 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mimarlık estetiğinin temel konu ve kavramlarını tanımak. |
2. Mimariye, iç mekanlara ve tasarıma estetik ile ilgili verilen tepkilerin karmaşık doğasını anlamak. |
3. Mimarinin estetik açıdan takdir edilmesinin değeri konusunda duyarlılık geliştirmek. |
4. Kuramsal metinleri okuma ve anlamada bir imkan elde etmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencileri mimarlık, iç mekan ve tasarım estetiği ile tanıştırır. Estetik teorileri mimariye uygulayan bazı ana metinleri inceleyerek, mimari mekanların estetik tanımı, deneyimi ve takdiri tartışılacaktır. Her hafta, tartışma konusu bir öğrenci tarafından sunulacak ve yönetilecek. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse giriş |
2 | Estetik algının kökenleri; Protea faktörü |
3 | Dengeyi keşfetmek; Dengeden kaosa |
4 | Doğadan eserlere; Akıllı müdahaleler |
5 | Birlik ve çeşitlilik; Oranın derin yapısı |
6 | Güzelliğin arkasındaki rakam bilimi; Temayı geliştirmek |
7 | Portik ve kubbenin ötesinde; Çağdaş varyasyonlar |
8 | Mimari metafor; İkinci dereceden oran |
9 | Limbik alan; Biyoklimatik fırsatlar |
10 | Varlık, konum ve işlev: Mimarinin takdiri |
11 | Klasik Arap Düşüncesinde Güzellik ve Estetik Deneyim |
12 | Fenomenoloji Işığında Comares Hall'u Anlamak |
13 | Derse genel bakış ve öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
|
Kaynaklar: |
Peter F. Smith The Dynamics of Delight:
Architecture and Aesthetics Routledge 2003 0-203-40189-1
Valérie Gonzalez Beauty and Islam: Aesthetics in Islamic Art and
Architecture I.B.Tauris Publishers 2001 86064 691 3
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Roger Scruton The Aesthetics of Architecture Methuen and Co Ltd 1980 0416 85970 4
Allen Carlson Aesthetics and the Environment: The Appreciation of Nature, Art and Architecture Routledge 2000 0-203-99502-3
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu derste, öğrenciler teorik bilgileri pratikle birleştirerek derinlemesine bir öğrenme deneyimi yaşayacaklardır. Dersler, interaktif tartışmalar, grup çalışmaları, görsel analizler ve proje tabanlı uygulamalarla desteklenecektir. Her hafta, öğrenciler bir estetik konusunu derinlemesine inceleyip sınıfta tartışmaya sunacaklardır. Öğrencilerin aktif katılımı ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri teşvik edilecektir. Ayrıca, dersin sonunda öğrenciler estetik teorileri ile mimari tasarımı birleştiren yaratıcı projeler geliştireceklerdir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Derse Devamsızlık | 1 | %10 |
Dönem Ödevi (Araştırma) | 1 | %50 |
Aktiviteler | 2 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme. | 4 |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme. | 4 |
3 | Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme. | 2 |
4 | İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme. | 2 |
5 | İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme. | 1 |
6 | İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme. | 0 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 0 |